بازگشت آنفولانزا به 3 کشور

بازگشت آنفولانزا به مالزی ، ویتنام و روسیه

بازگشت آنفولانزا در مالزی در حالی گزارش شد که این اولین مورد از بروز آنفلوانزا در مالزی در یک سال اخیر است. پس از آن‌که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بعد از یک سال به مالزی بازگشت، ویتنام و روسیه نیز موارد بیشتری را از وقوع این بیماری در کشور خود گزارش دادند.
یکی از مزرعه‌های تخم‌گذار مالزی گفته است که طیور مزرعه‌اش به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مبتلا شده‌اند و این مورد در مزرعه تخم‌گذار دیگری در ایالت صباح این کشور نیز رخ داده است.
هم چنین یک مورد وقوع آنفلوانزای پرندگان در منطقه توارن مالزی نیز گزارش شد که به دنبال این گزارش وزیر کشاورزی این کشور دستور معدوم سازی تمامی طیور این منطقه تا شعاع یک کیلومتری را صادر کرد تا از پخش و گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آید هم‌چنین در راستای پیشگیری از گسترش این بیماری در منطقه، از پرنده‌هایی که تا شعاع پنج کیلومتری این مزرعه بودند نیز نمونه‌برداری شد. لازم به توضیح است که در جریان وقوع بازگشت آنفولانزا در این منطقه بیش از 10 هزار قطعه مرغ معدوم گردیدند.
وزیر کشاورزی مالزی در ابتدای ماه جولای، اعلام کرده بود که در صباح موردی از آنفلوانزای پرندگان وجود ندارد و میزان مرگ‌ومیر بالای پرندگان در این منطقه به دلیل وضعیت نامساعد آب و هوایی بوده است.
گزارش‌های رسمی آژانس ملی سلامت حیوانات این کشور به سازمان جهانی سلامت حیوانات نشان می‌دهد که آخرین مورد وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مالزی در مارس سال 2017 بوده است.
علاوه بر مالزی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به بخش طیور ویتنام نیز بازگشته است و ویروس H5N6، در آخرین روزهای ماه ژوئیه، در طیور خانگی سه منطقه از این کشور یافت شد. در این مورد از ابتلا تقریباً 1600 پرنده تلف شدند و برای کاهش خطر پخش ویروس، 11030 پرنده نیز معدوم گردیدند. آخرین گزارش ویتنام از وضعیت آنفلوانزای پرندگان در کشورش در فوریه سال جاری بوده است.
بعد از آن‌که کشور تایوان در ماه فوریه از وجود ویروس H5N8 در میان طیور کشورش گزارش داد، وزیر کشاورزی این کشور گزارش دیگری را از ابتلا به آنفلوانزا به سازمان بهداشت جهانی حیوانات ارائه نکرد و اعلام کرد که هیچ ویروسی در میان گله‌های طیور این کشور وجود ندارد.
روسیه چهار مورد دیگر ابتلا به آنفلوانزا را تائید کرده است
آژانس سلامت حیوانات روسیه در گزارش خود به سازمان جهانی بهداشت حیوانات از پیدا شدن چهار مورد جدید دیگر از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشورش خبر داده است، این کشور در ادامه این گزارش آورده است که در کل 272 پرنده به این ویروس مبتلا شده‌اند و تمامی موارد گزارش شده از گله‌های خانگی بوده‌اند.

 

برای مشاهده خبر ” صادرات دام زنده ” لطفا کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 8 =