تلفات آنفولانزا مرغی در انگلستان

تلفات آنفولانزا مرغی در انگلستان

تلفات آنفولانزا مرغی در انگلستان

وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس ۲۰ آذر تایید کرد، بر اثر شناسایی نمونه‌ ویروس آنفلوآنزای مرغی در مزرعه‌ای در شرق این کشور، همه ۲۷ هزار مرغ موجود معدوم شده‌اند.
به گفته یک مقام‌های دولتی، نمونه این ویروس از نوع خفیف H5 بوده اما از مردم منطقه « سافولک » که طیور نگهداری می‌کنند خواسته‌ شده تا مراقبت‌های ویژه‌ای در این زمینه اعمال کنند.
در حال حاضر منطقه‌ای به شعاع یک کیلومتر از محل پیدا شدن نمونه آنفلوآنزای مرغی تحت حفاظت قرار گرفته و قرار است هفت مزرعه در اطراف محل یافت شده نمونه‌ آلوده مورد نظارت قرار گیرد.
مقام‌های وزارت بهداشت انگلیس اعلام کردند در حال حاضر ریسک تهدید آنفلوآنزای مرغی برای مردم این کشور پایین است.

سازمان استاندارد غذا در انگلیس نیز اعلام کرده اکنون هیچ تهدیدی از آنفلوآنزای مرغی برای مردم این کشور وجود ندارد.
هم‌زمان تحقیقات درباره شناسایی منبع ویروس یافته شده آغاز شده است.
ویروس پیداشده، ضعیف‌تر از نمونه‌ای است که در سال 2008 در سراسر جهان یافت شد و می‌توانست به سایر موجودات زنده منتقل شود. آخرین بار در سال 2016 این ویروس در مزرعه‌ای در شمال انگلستان مشاهده شد.

و همچنین خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان بدون محدودیت ادامه دارد

شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد: در راستای سیاست‌های تنظیم بازار و به منظور تامین نیازهای مردم، خرید مرغ مازاد مرغداران بدون محدودیت ادامه دارد.
شرکت پشتیبانی امور دام، از آمادگی این شرکت برای خرید مرغ منجمد شیرینگ پک از تولیدکنندگان خبر داد و اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان، بدون محدودیت ادامه دارد.
براساس اعلام این شرکت، به منظور جلوگیری از افت قیمت مرغ زنده و در راستای حمایت و تداوم تولید صنعت طیور، شرکت پشتیبانی امور دام کشور اقدام به خرید مازاد گوشت مرغ به صورت منجمد شیرینگ‌پک از تولیدکنندگان بر اساس قیمت اعلامی سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کرده است که بر این اساس، نرخ هر کیلوگرم ۱۲۷۰۰۰ ریال در کشتار خط یک و ۱۳۰۰۰۰ ریال در کشتار اتوماتیک (خط دو) است.
براساس این گزارش،خرید مذکور از تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۲ آغاز شده و تا متعادل شدن قیمت بدون هیچ‌گونه محدودیت ادامه خواهد داشت.

 

 

برای مشاهده خبر “ افزایش تقاضا گوشت مرغ در جهان  ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سیزده =