توقف توزیع مرغ منجمد

توقف توزیع مرغ منجمد

اسداله نژاد گفت: شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از تولید باید توزیع مرغ منجمد را متوقف کند.
نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، در حالیکه قیمت مرغ گرم طبق نرخ مرغ زنده باید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.
وی افزود: با وجود آنکه مرغ های فعلی با جوجه بالای ۴ هزار تومان در واحدها جوجه ریزی شده، از این رو قیمت تمام شده تولید ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است و فروش با نرخ های فعلی همخوانی ندارد.
اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به گسترش بیماری کرونا و افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید در ماه های پایانی سال، امکان جذب مرغ در بازار وجود ندارد، به همین خاطر پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ مازاد و ذخیره سازی و منجمد هر چه سریع تر باید اقدام کند.
به گفته این مقام مسئول، پشتیبانی امور دام هر چه سریع تر باید با کشتارگاه ها قرارداد مبنی بر خرید مرغ زنده منعقد کند تا در صورت نیاز به بازار داخل عرضه یا صادر کند، در غیر این صورت ظرف هفته آتی دچار فاجعه خواهیم شد.
وی درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به مازاد ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید مرغ، شیوع بیماری کرونا و کاهش قدرت خرید خانوار ناشی از تعطیلی کسب و کار پیش بینی می شود که روند فعلی قیمت مرغ در بازار ادامه یابد.
اسداله نژاد قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام‌کرد و افزود: فروش با نرخ های فعلی بیانگر زیان یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومانی مرغداران است که استمرار این روند چالش جدی برای صنعت طیور به شمار می رود‌.
وی با تاکید بر توقف توزیع مرغ منجمد بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از تولید باید توزیع مرغ منجمد را قطع کند و خرید مرغ در قبال تهاتر نهاده را انجام بدهد چرا که در خرید نقدی پرداخت وجه مرغ بیش از ۲ ماه طول می کشد.
اسداله نژاد با اشاره به اینکه دولت باید سیاست افزایش حجم تولید را به صورت دستوری اجرا کند، بیان کرد: دپوی مرغ مشکلی است که دولت باید سیاست افزایش حجم تولید را بصورت دستوری اجرا کند و به عبارتی دولت باید اشتباه خود را جبران کند چرا که صنعت بعد از چند ماه ضرر تاوان زیان کمر شکن را ندارد.
با وجود دپوی مرغ در ایام پایانی سال با درگیری مرغداران برای فروش و کمبود برای نگه داری بیشتر مرغ ها در واحدهای مرغداری رو به رو هستیم.

مشکلی در توزیع نهاده های دامی وجود ندارد
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده های دامی نسبت به هفته گذشته تغییر خاصی نداشته است، اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی در تامین نهاده های دامی وجود ندارد و تنها به سبب نبود تقاضا، ماندن مرغ ها در سالن های مرغداری موجب شده مرغ ها دان‌ بیشتری بخورند و وزن کمتری دهند که این موضوع آسیب جدی به امنیت ملی وارد کند.
اسداله نژاد قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام‌کرد و گفت: نرخ فعلی قیمت جوجه یکروزه پایین تر از نرخ مصوب ستاد تنظیم‌بازار است، به همین خاطر سیاست دستوری قابل اجرا برای صنعت طیور نیست چرا که در صورت پایین بودن قیمت کمتر از نرخ مصوب، دستگاه های مسئول کاری ندارند و در صورت افزایش قیمت، تمامی دستگاه ها ورود می کنند.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: اگر دولت به دنبال اجرای قیمت دستوری است، از این رو باید کف و سقف مشخصی در نظر بگیرد به طوریکه در صورت پایین آمدن قیمت از حداقل اقدام به خرید کند و تخطی از سقف قیمت با توزیع مرغ های ذخیره شده و واردات بازار را تنظیم کند.

برای مشاهده مقاله ” خرید تضمینی جوجه بوقلمون بیوتی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + ده =