جهاد مجوز مرغداری نمی دهد

جهاد مجوز مرغداری نمی دهد

بنا بر دستور وزیر جهاد کشاورزی، چندین سال است که در کشور به سبب ظرفیت بیش از نیاز واحد‌های مرغداری، مجوز احداث صادر نمی‌شود.
عظیم حجت – عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی – با اشاره به اینکه مجوز جدیدی برای احداث واحد مرغداری صادر نمی شود، اظهار کرد: بنابر دستور وزیر جهاد کشاورزی، چندین سال است که در کشور به سبب ظرفیت بیش از نیاز واحد‌های مرغداری، مجوز احداث صادر نمی‌شود.
با توجه به تعداد فعلی واحد‌های مرغداری، اگر بتوانیم ظرفیت حداکثری از این ظرفیت‌ها داشته باشیم، بدون تردید به یک کشور صادر کننده تبدیل می‌شویم.
حجت مازاد ظرفیت سالانه واحد‌های مرغداری را ۵۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن اعلام کرد و افزود : اختلاف وزنی ظرفیت واحد‌های مرغداری ناشی از برداشت مرغ زنده در وزن یک کیلو و ۸۰۰ تا ۳ کیلوگرم است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی افزود : هم اکنون امکان بهره برداری ۵۰۰ هزار تنی از ظرفیت مازاد تولید مرغ به منظور صادرات وجود دارد، به همین خاطر نیازی به ایجاد ظرفیت سازی جدید نیست و به همین منظور جهاد مجوز مرغداری نمی دهد .
ایشان با اشاره به اینکه بسیاری از واحد‌های مرغداری به سبب کمبود نقدینگی مرغداران در تعطیلی به سر می‌برند، افزود : براین اساس افراد خواهان سرمایه گذاری در این صنعت می‌توانند به جای سرمایه گذاری ثابت، از سرمایه فعلی بهره برداری کنند که این امر در کاهش هزینه‌های تولید تاثیر گذار است.
به گفته حجت، افراد خواهان سرمایه گذاری در این صنعت می‌توانند آمار واحد‌های تعطیل را از طریق اتحادیه‌های استانی پیگیری کنند.
” جهاد مجوز مرغداری نمی دهد ”
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه واحد‌های تعطیل مرغداری نیاز به سرمایه گذاری ثابت ندارد، تصریح کرد: براین اساس سرمایه گذاران، سرمایه تولیدی شان به عنوان سرمایه در گردش بستگی به پرورش و سایز مرغ تولیدی دارد. اما حداقل سرمایه گذاری برای هر کیلو وزن مرغ ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است تا تولید با آرامش پیش رود.
برای مشاهده خبر ” قیمت گوشت گره در دام زنده ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 7 =