دستاورد نهاده های گران در کشتارگاه

دستاورد نهاده های گران در کشتارگاه

دستاورد نهاده های گران در کشتارگاه

 

کشتار زودتر از موعد مرغ دستاورد نهاده های گران در کشتارگاه ها

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: گرانی نهاده ها موجب شده است که مرغداران مجبور شوند، مرغ ها را چند روزی زودتر به کشتارگاه بفرستند.
حبیب اسدالله‌نژاد در خصوص کمبود و گرانی مرغ در بازار گفت: از ماه‌های گذشته توسط کانون انجمن صنفی مرغداران کشور و سایر تشکل‌ها، برای تامین کامل نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تاکید کردیم که وضعیت نهاده‌های مورد نیاز مرغداران خوب نیست و باید تامین نهاده ها به میزان کافی صورت گیرد.
ایشان افزودند : اما در نهایت تامین نهاده‌ها به اندازه کافی صورت نگرفت و شاهد افزایش قیمت مرغ در کشور شدیم.
طبق آخرین مصوبه دولت قیمت سویا ۳۲۰۰ تعیین شد، این درحالیست که سویا در بازار ۱۶ هزار تومان شده است و قیمت مصوب ذرت ۱۸۵۰ توان بوده که در بازار به قیمت ۳۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد و چون نهاده‌ها با قیمت مصوب در بازار نبود مرغدران ناچار به خرید نهاده از بازار شدند و این امر هزینه تولید مرغ را افزایش داد.
وی تصریح کرد: دولت در انجام تکلیف خود برای تامین نهاده‌های مرغداران به قیمت مصوب فقط ۵۰ درصد از نهاده مورد نیاز مرغداران را تامین کرد.
در تعریف سامانه بازاریاب برای نهاده‌های مرغداری میزان مورد نیاز را  ۴ کیلوگرم تعیین کردند این در حالیست که ۴ و نیم کیلوگرم نهاده نیاز مرغداران بود.
عملا سهیمه مرغداران به میزان ۵۵ درصد تامین شد و با تاخیر زیاد به دست مرغدارن رسید و زمانی که به دست مرغداران رسید، دوره پرورش مرغ تمام شده بود و این امر انگیزه مرغداران را برای تولید از بین برد.
این کاهش انگیزه موجب شد که جوجه‌ریزی کاهش یابد و همچنین سن کشتار مرغ ‌از ۴۸ روز به ۴۳ روز برسد و این امر منجر به کاهش وزن هر مرغ به میزان ۳۵۰ گرم شد.
وی گفت: همچنین کاهش سن کشتار مرغ منجر شد که خروجی کشتار مرغ از متوسط۲۸۰۰ کیلوگرم به ۲۴۰۰ کیلوگرم برسد.
افزایش قیمت مرغ دو بخش دارد که یک بخش به دلیل افزایش قیمت تمام شده تولید مرغ است و بخش دیگر حباب است.
اگر سیاست دستوری این باشد که مرغداران مرغ را به قیمت مصوب بفروشند در غیر اینصورت از تامین نهاده خودداری خواهد شد، منجر به بستن درب واحدهای مرغداری و تعطیلی تولید می شود.
ایشان در اخر صحبت های خود افزودند : در حال حاضر با کمبود نسبی مرغ در بازار مواجه هستیم و این کمبود زمانی رفع خواهد شد، که نهاده‌ها با قیمت مصوب و میزان کافی در اختیار مرغداران قرار بگیرد.
برای مشاهده خبر “کاهش جوجه ریزی در قم ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =