سود گرانی لبنیات به جز جیب دامدار

سود گرانی لبنیات به جز جیب دامدار

سود گرانی لبنیات به جز جیب دامدار

رییس اتحادیه دامداران گیلان بیان کرد : سود گرانی لبنیات به جز جیب دامداران میره و دامداران کمتر از قیمت تمام شده تولید، شیر را می فروشند و اصلا سود گرانی لبنیات به جیب دامدار نمی رود.
عباس یوسفی، با بیان اینکه در حال حاضر برای تولید هر لیتر شیر توسط دامداران استان 3 هزار تومان هزینه می شود، گفت: طبق قیمت مصوب، دامدار مجبور است کمتر از هزینه تمام شده قیمت تولید، شیر دام خود را بفروشد و هم اکنون به قیمت 2هزار و 390 تومان هر لیتر شیر از دامدار خریداری می شود.
وی با بیان اینکه سود گرانی لبنیات به جیب دامدار نمی رود، افزود: گران شدن نهاده های دامی از جمله سبوس که تقریبا افزایش قیمت صد درصدی داشته است از دیگر مشکلاتی است که دامداران با آن مواجه هستند.
یوسفی ادامه داد: اگر روند افزایش قیمت سبوس ادامه پیدا کند، در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که دوباره دامداران برای تغذیه دامهایشان به نان خشک روی بیاورند.
رییس اتحادیه دامداران گیلان گفت: به طور میانگین در گیلان روزانه 150تن شیر تولید می شود و اخیرا همکاری صاحبان کارخانه های لبنی برای خرید شیر از دامداران استان بهتر از گذشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت دام گیلان نیز در حدود یک میلیون و 280 هزار راس است که 800راس آن دام سبک و مابقی دام سنگین هستند.
پوسفی با بیان اینکه مقرر شده است که با اجرای طرح بزرگ هویت دام در کشور، آمار دقیق جمعیت دام های کشور مشخص شود، افزود: این آمار دقیق به ما کمک خواهد کرد تا برنامه ریزی های منسجم تری برای دامداران و دام استان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه برای حمایت از دامداران استان لازم است تا وام های با سود کم بهره در اختیار این قشر داده شود، گفت: اعطا وام های با سود 18درصد و یا بالاتر به درد کشاورز و دامدار نمی خورد و اخذ آن برای این قشر اصلا توجیه اقتصادی ندارد.
رییس اتحادیه دامدران گیلان خاطرنشان کرد: حمایت از دامداران نه تنها به حفظ اشتغال، تولید شیر و گوشت بیشتر در استان منجر خواهد شد بلکه شاهد خواهیم بود که جوانان روستایی برای ورود به این عرصه داوطلب شوند و ضمن رونق روستاها، از مهاجرت های روستاییان به شهرها نیز جلوگیری خواهد شد.
برای مشاهده خبر “ شناسنامه برای مرغ ها ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =