شرایط پرورش بلدرچین گوشتی

در پرورش بلدرچین یکسری نکات و شرایطی وجود دارد که با استفاده ورعایت این نکات می توان بازدهی خوبی داشت . شرایط پرورش بلدرچین گوشتی خاص و پیچیده نیست و باید کمی خلاقیت و تمرکز داشت .

در پرورش بلدرچین باید یک نکته خاص و مهم رو حتما به ذهن سپرد و آن هم دوره طلایی بلدرچین یک روزه است .

دوره طلایی به مدت 10 روز برای بلدرچین ( جوجه 1 روزه ) می باشد . در این دوره یک مراقب خاص و مهم می طلبد که فرد باید یکمی هم حوصله بخرج دهد .

در این دوره ، جیره غذایی ، دما ، نور ، 3 عامل مهم و تاثیر گذار روی پرورش و ادامه حیات پرنده می باشد .

شرایط پرورش بلدرچین گوشتی

پیش از ورود پرنده ، تمامی احتیاجات پرنده اعم از دمای مناسب و مخصوص ، کف سازی ، ضد عفونی کردن سالن و . . . را انجام داد و پس از آن اقدام به جوجه ریزی و آوردن جوجه کرد .

جیره غذایی پرنده در روز اول به رسم سنتی از آب و شکر استفاده می کنند و در روش جدید از محصولاتی از قبیل گلوتامین و ویتامین ها استفاده می کنند .

زرده معمولاً چربی و بخشی از پروتئین موردنیاز جنین را تأمین می‌کند. بااینکه نطفه دقیقاً بر روی زرده قرارگرفته است ولی تقریباً آخرین بخش تخم که برای رشد جنین مصرف می‌شود زرده است ! بنابراین ترکیبات زرده از لحاظ مواد مغذی مثل پروتئین، چربی، ویتامین ها، املاح معدنی و غیره در کیفیت جوجه تاثیر زیاد و تعیین کننده ای دارند ولی رنگ زرده تاثیر اثبات شده ای بر روی کیفیت جوجه تولیدی ندارد.به همین دلیل است که جوجه یک‌ روزه تا ۲۴ ساعت پس از تولد معمولاً به خوراک نیاز ندارد. چون تمام مواد مغذی مورد نیاز را از باقیمانده زرده تأمین می کند.اگر تغذیه دستی جوجه بلافاصله بعد از تولد شروع شود ممکن است زرده به‌خوبی در بدن مصرف نشود. به دلیل مواد غذایی زیادی که در زرده وجود دارد احتمال عفونت و فساد آن و درنتیجه تلف شدن جوجه وجود دارد .

برای مشاهده مقاله ” پرورش بلدرچین گوشتی ” کلیک نمایید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 8 =