شیوع نیوکاسل ، کاهش مرغ در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: بیماری نیوکاسل در مرغداری‌ها تلفات 20 درصدی داشته و باعث کاهش عرضه در بازار شده است.
مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، با اشاره به شیوع بیماری نیوکاسل در مرغداری‌ها اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت مرغ در کشور کمبود تولید و عرضه مرغ به بازار است که این کمبود عرضه هم به خاطر شیوع بیماری نیوکاسل در مرغداری‌ها و تلفات 15 تا 20 درصدی در واحدهای تولیدی است.البته ممکن است این تلفات به 60 الی 70 % نیز برسد در صورت عدم کنترل بیماری .
وی افزود: البته افزایش قیمت جوجه‌ یک‌روزه و افزایش قیمت نهاده‌های دام و طیور هم در ریسک جوجه‌ریزی و تولید موثر بوده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در رابطه با قیمت مرغ تصریح کرد: قیمت مرغ زنده 9600 تومان، قیمت مرغ در میدان بهمن 12 هزار و 600 تومان، قیمت در کشتارگاه 12 هزار و 600 تومان، تحویل درب واحدهای صنفی 12 هزار و 800 تومان و در خرده فروشی‌ها 13 هزار و 800 تومان است که نسبت به آخر هفته گذشته 600 تومان افزایش قیمت داشته است .

شیوع بیماری نیوکاسل یکی از بیماری های شایع با تلفات بالا در پرورش طیور می باشد . همچنین این بیماری در بین انسان و پرنده مشترک و قابل انتقال

می باشد .

تب و لرز، بی حالی و عفونت به صورت موضعی در چشم( تورم ملتحمه) همراه با ریزش اشک، سوزش ودرد شدید، سرگیجه و بیخوابی از علائم این بیماری در انسان بوده که قابل درمان است و پس از تشخیص و درمان حدود سه هفته طول می کشد تا فرد سلامتی کامل خود را به دست آورد.

این بیماری در شهر تهران ( ورامین و شهریار ) مشهد و چند شهر دیگر ، گله ها را درگیر کرده است . این بیماری حتی تا یک سال در لاشه پرنده نیز میتواند باقی بماند وبه انسان متقل شود .

برای مشهاده خبر ” دلایل افزایش قیمت مرغ در سه مرحله ” لطفا کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =