طرح ممیزی طیور استان قزوین

علی شاپورزاده بیان کرد: این طرح بمنظور خطرهای ایجاد شده جدید بهداشتی در حوزه طیور در شرایط و ضوابط و اصلاح ساختار واحدهای پرورش طیور لازم و ضروری است.

اجرای این طرح ممیزی طیور در راستای به حداقل رساندن رخدادهای بیماری در سال جاری و ارتقای ساختار امنیت زیستی واحدهای پرورش پولت تخمگذار و مادر انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی استان قزوین با بیان اینکه بنابر پیشنهاد معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان قزوین این طرح در کشور مصوب شده است گفت : طرح ممیزی واحدهای مرغ تخمگذار، مادر و پولت بعنوان طرح ملی و کشوری مصوب شد و ابلاغ گردید .

این طرح ممیزی طیور به صورت آزمایشی از ۱۹ شهریور ماه سال گذشته با صدور احکام برای اعضای کمیته ممیزی توسط ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی شروع به فعالیت کرده

و نمایندگان از سازمانهای اداره کل پدافند غیر عامل استانداری، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، نظام دامپزشکی اعضای کمیته ممیزی استان می باشند.

ایشان این موضوع را نیز خاطر نشان کردند که در همین راستا؛ تاکنون ۶۴ واحد ممیزی از واحدهای طیور استان انجام شده و ۴۸ واحد نیز مجوز شروع مجدد جوجه ریزی دریافت کرده اند.

به گفته این مقام مسئول؛ تعداد ۱۶ واحد هم در حال اصلاح ساختار واحدهای خود هستند.

شاپورزاده این نکته اظهار داشتند : درحال حاضر این استان دارای ۴۲۲ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۱ میلیون قطعه، ۷۲ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت بیش از ۸ میلیون قطعه و ۳ واحد مادر تخمگذار به ظرفیت حدود ۳۵۰ هزار قطعه می باشد.

ایشان افزودن : همچنین ۲ واحد اجداد تخمگذار به ظرفیت بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ قطعه، یک واحد اجداد گوشتی به ظرفیت یکصد هزار قطعه، ۲۷ واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه، ۱۵ واحد پرورش پولت به ظرفیت بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان فعالیت دارند.

برای مشاهده خبر ” راه اندازی قرنطینه در کرمان ” کلیک کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 14 =