عوامل استرس جوجه بومی قسمت سوم

عوامل استرس جوجه بومی قسمت سوم

عوامل استرس جوجه بومی قسمت سوم

 

5- کمی فضا برای پرسه زدن جوجه
جوجه ها از فضای تنگ می هراسند . اگر جایی که زندگی می کنند قفس باشد، حتی اگر قفسشان بسیار بسیار عالی باشد ، در آن آسوده نیستند زیرا طبیعت جوجه ها به گونه ای است که عاشق گردش کردن و پرسه زدن هستند؛ روزها به صورت گروهی به گردش می روند و شب ها داخل درخت ها لانه می کنند.
جوجه های خانگی ما خیلی زود به لانه هایی که برایشان می سازیم عادت می کنند و با کمی آموزش یاد می گیرند که روزها بعد از گشت و گذار به همان لانه های امن برگردند. اما این لانه ها باید فضا کافی برای جوجه داشته باشد تا بتواند به راحتی حرکت کند و در گوشه ای پناه بگیرد تا با اعضای سن بالاتر گله برخورد نداشته باشد. اگر پرنده هایی که از نظر جثه
ضعیف تر هستند قادر نباشند از اعضای قدیمی تر گله فاصله بگیرند، خطری جدیبرای آنها پیش می آید و ممکن است قربانی رفتارهای خشن شوند.
راه حل آن بسیار ساده است: زمانی که در حال ساختن یا خریدن یک لانه هستید، چیزی بزرگ تر از آنچه که فکر می کنید برای تعداد پرنده هایتان کافی است را انتخاب کنید. هر پرنده در لانه خود تقریبا نیم متر مربع فضا نیاز دارد. اگر می توانید آنها را در فضای باز پرورش دهید بهتر است. در فضای آزاد 1 متر مربع فضا کافی است اما داشتن فضای کافی برای گشتن و نوک زدن و جلوی آفتاب قرار گرفتن می تواند استرس را به خوبی کاهش دهد.
مرغ بومی
6- نگرانی های آب و هوایی
آب و هوا خود به تنهایی برای جوجه ها استرس زا نیست؛ جوجه ها بسیار جسور هستند و ترجیح می دهند بیرون از لانه باشند، حتی اگر آب و هوا بسیار نامناسب باشد. در این صورت است که آب و هوا می تواند اثراتی متضاد بر سلامت جوجه داشته باشد و برای آن استرس زا باشد.
در تابستان، گرما می تواند تاثیر بسیار بد بر جوجه های سالم داشته باشد. مطمئن شوید که جوجه های فری رنج هم همیشه زیر سایه باشند و آب مصرفی آنها همیشه تازه باشد. با این حال، در آب و هوای برفی یا مناطقی که اغلب هوا به مدت طولانی سرد است، سرمازدگی بزرگترین دغدغه است.مهم ترین کاری که باید انجام داد آماده کردن لانه بر اساس این نوع آب و هوا است: سیستم تهویه ای مناسب برای آنها تعبیه کنید تا رطوبت را در لانه فراهم کند.
ما قادر نیستیم جوجه هایمان را از همه مشکلات در امان نگه داریم و آنها را نازپرورده بزرگ کنیم! اما می توانیم مراقب باشیم که چگونه کارهای روزمره ما بر میزان استرس پرنده هایمان تاثیر گذار است.زمانی که صدای بال و پر زدن های پشت سر هم می آید احتمالا حیوانی درنده به گله حمله کرده است و ما باید سریعا اقدام کنیم.
برای مشاهده مقاله ” عوامل استرس جوجه بومی قسمت دوم ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =