عوامل موثر در تخم گذاری بلدرچین

عوامل تخم گذاری بلدرچین

عوامل تخم گذاری بلدرچین به صورت کلی ، عوامل تاثیر گذاری هستند که باعث افت یا افزایش بازدهی میشوند . عوامل مهم که خود رعایت نکاتی باعث پیشگیری بیماری ها نیز میشود ، مثلا خود نور در پرورش بلدرچین باعث همخواری یا کانیبالیسم گاهی میشه ، البته این مشکل میتواند منشاء دیگری نیز داشته باشد ولی یکی از دلایل میتواند نور باشد .

1 – اولین عامل برای کاهش بازدهی میتوان از جیره غذایی شروع کرد :

جیره غذایی کی از مهم ترین عوامل است و بیشترین تاثیر رو نیز به همراه خود دارد ، وقتی از جیره غذایی صحبت میشه فقط پودر دسترس شما نیست ، در جیره با فرمول خاص و چندین محصول درش باعث افزایش یا کاهش محصول شما میشود .

دان بلدرچین با فرمول خاص ودان مرغو سایر طیور به صورت خاص میباشد و اینکه برخی ها تصور میکنند که پرنده با پرنده فرق نمیکند و میتوانند در مراحلی از دان دیگر استفاده کنند و این فقط تنها یک تصور غلط و اشتباه است .

دان بلدرچین نیز در دوره های مختلف متفاوت است ، به طور مثال در جوجه یک الی 6 روزه از یک نوع دان ، 7 الی 25 روز یک نوع دان ، 25 الی 35 از یک نوع دان و از 35 الی اخر هم از یک نوع دان استفاده میکنند .

در نگهداری دان هم باید کوشا بود ، زیرا ممکن است نگهداری نامطلوب باعث خرابی دان و فاسد شدن آن شود و شما بدون اطلاع دان را به پرنده دهید و مشکلات و بیماری هایی در پی آن بوجود آید . به طور مثال برای نگهداری دان بلدرچین ، بهتر است در مکانی مخصوص نگهداری شود و از ورود حیوانات جلوگیری شود به داخل اتاق . ویژگی های اتاق میبایست بدون درز بودن ، سوراخ ، بدون هیچ کثیفی و آشغال گرفتگی ، بدون راه نفوذ جانوران موذی از جمله سوسک و موش و … ، محل قرار گیری دان نباید رطوبت و نم داشت هباشد و این خود باعث قارچ میشود . برای دان دهی به پرنده سعی کنید در 3 نوبت غذایی همانند انسان باشه یعنی صبح ظهر و شب ، صبح و شب کمتر از مقدار ظهر باشد .

برای مشاهده مقاله ” ضد عفونی کردن سالن ” کلیک کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هفده =