نظارت مجلس بر روی ترال های خلیج همیشه فارس

رئيس کارگروه دام و طيور و آبزيان کميسيون کشاورزي مجلس:

مجلس بر روي صيد ترال فانوس ماهيان در خليج فارس نظارت کامل دارد و کارشناسان و مراکز نظارتي کارگروه گزارش ارائه شده توسط سازمان شيلات در اين زمينه را کنترل و نظارت صید ترال را انجام خواهند داد .
علي ابراهيمي درباره مطالب منتشر شده در زمينه صيد غيرمجاز ترال صيادان چيني در خليج فارس افزود: بعد از شنيدن شايعاتي در اين زمينه، در روز سه‌شنبه اول خردادماه کارگروه دام و طيور و آبزيان کميسيون کشاورزي جلسه مشترکي را با رئيس سازمان شيلات و معاونين اش برگزار کرد و سازمان شيلات گزارشي را در اين زمينه ارائه داد.
وي افزود : بنابر گزارش شيلات ما يک نوع ماهي به نام فانوس ماهيان داريم که در عمق بالاي 200متر زندگي مي‌کند و به سطح آب نمي‌آيد و صيد اين ماهي‌ها نياز به تجهيزات خاصي دارد و با صيدهاي معمولي متفاوت است. تعدادي صياد ايراني اين تجهيزات را خريداري کرده اند و تعدادي ديگر دستگاه‌ها را به صورت مشارکتي استفاده مي‌کنند و اين امر با نظارت سازمان شيلات ايران صورت مي‌گيرد. صيد اين ماهيان با نظارت صید ترال و ابزیان دیگر کاملا سازمان شيلات و با رعايت قوانين آبزي‌پروري در حال انجام است. اگر هر طرف تخلفي انجام دهد و يک مورد به ما گزارش شود پروانه آنها تعليق شده و ديگر مجوز صيد نخواهند داشت.
ابراهيمي افزود: گزارش شيلات را کارشناسان پيگيري مي کنند…

برای مشاهد خبر ” ممنوعیت پخش گوشت ” کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دوازده =