هیچ نمونه ای از آنفولانزا در قم نیست

مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان کرد:

خوشبختانه در سال ۹۷ هیچ‌گونه موردی در زمینهٔ آنفولانزای مرغی در بین واحد‌های مرغداری قم  هیچ نمونه ای از آنفولانزا در قم نیست و مشاهده نشد است .
محمدمهدی رفیعی با اشاره به پایش و رصد مدام بیماری‌های مربوط به دام و طیور در قم گفت: با پایش های مستمر صورت گرفته وضعیت مطلوبی در بخش سلامت دام و طیور در استان ایجاد شده است .
وی با ابراز خرسندی از کاهش قابل‌توجه بیماری تب برفکی در استان قم افزود : در خردادماه سال جاری وقوع و شیوع بیماری تب برفکی با کاهش چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو بوده است، کاهش ابتلا به بیماری تب برفکی در سال جاری در 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
رفیعی واکسیناسیون دام را مهم‌ترین مسئله استان درزمینهٔ دام دانست و افزود : در موضوع دام شاهد هیچ‌گونه کمبودی درزمینهٔ تولید گوشت و سلامت آن وجود ندارد، مهم‌ترین مسئله‌ای که درزمینهٔ دام وجود دارد همکاری و تعامل دامداران استان در امر واکسیناسیون و سلامت دام است، چراکه روزانه حجم قابل‌توجهی از دام زنده از شهرهای مختلف کشور برای فروش و فعالیت‌های پرواری وارد دام شهر قم می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان قم با تأکید بر عدم مشاهده بیماری فوق حاد آنفولانزای مرغی در سال 97 در بین واحدهای مرغداری قم اضافه کرد : خوشبختانه در سال 97 هیچ نمونه ای از آنفولانزا در قم نیست .
رفیعی با تأکید بر آغاز جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ استان ادامه داد: واحدهای پرورش مرغ استان با افزایش ضریب ایمنی و انجام مرحله واکسیناسیون در حال حاضر مشغول فعالیت جوجه ریزی هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان قم فاصله واقعی استان با توان موجود در تولید تخم را با توجه به آنفولانزای سال گذشته و معدوم‌سازی تعداد قابل‌توجهی از مرغ‌های استان را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر 892 هزار مرغ تخم‌گذار در استان قم تولید تخم‌مرغ را در استان قم انجام می‌دهد که ازنظر اسمی با توان و ظرفیت اصلی استان فاصله دارد.

 

برای مشاهده خبر ” تولید خوراک دام در کشور ” کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 2 =