واردات مرغ عملی ضد مرغداران

واردات مرغ عملی ضد مرغداران

هنوز مرکب امضای قانون تعلیق دو ساله قانون انتزاع خشک نشده شاهد پیشنهاد موارد غیرمنطقی مانند واردات مرغ و تصویب آن هستیم.
حبیب اسدالله نژاد درباره تصویب واردات مرغ بلافاصله پس از تعلیق قانون انتزاع افزود : وقتی بحث تعلیق قانون انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی به مدت دو سال مطرح شد، دغدغه و نگرانی مخالفان و دلسوزان بخش کشاورزی همین نگاه‌های غلط و ضد تولید بود . متاسفانه در حالیکه هنوز مرکب امضای قانون تعلیق دو ساله قانون انتزاع خشک نشده شاهد هستیم که موارد غیرمنطقی مانند واردات مرغ  پیشنهاد و مصوب می‌شود. وی با بیان اینکه، واردات مرغ می‌تواند تبعات بدی برای تولید در صنعت مرغداری به همراه داشته باشد، افزود: حجم تولید به گونه‌ای است که مرغ  مورد نیاز کشور را کاملاً تامین می‌کند و نگرانی درخصوص تامین ذخائر استراتژیک وجود ندارد. بنابراین تصویب واردات مرغ در چنین شرایطی حاصل زمینه‌سازی برای سود جویی برخی عوامل، خروج بی‌مورد ارز از کشور و اقدامی ضد تولید است.
نایب‌رئیس‌کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با‌اشاره به کیفیت نامناسب نهاده‌ها و مرغ‌های منجمد وارداتی در سنوات گذشته ادامه داد: بهتر است به جای واردات مرغ‌های منجمد خارجی که اغلب بی‌کیفیت است به تولید داخلی اهمیت داده و با رفع مشکلات و تنگناهای فعالان این بخش، زمینه استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ  در سال فراهم آید. اسدالله نژاد با تصریح این نکته که تصمیم به واردات مرغ غیر کارشناسی است و مورد تایید تشکلهای این صنعت نیست، تاکید کرد: سیاست دستوری کارایی و خاصیت خود را در اقتصاد از دست داده است و در مقوله تولید جواب نخواهد داد. تجربه چندین ساله قیمت گذاری دستوری نشان داده که این سیاست جز تحمیل هزینه‌های گزاف برای کشور، ایجاد التهاب و بار روانی در بازار، تاثیر دیگری ندارد. وی به  سیاست دستوری افزایش میزان تولید جوجه در ماه در کشور‌اشاره کرد و افزود : اجرای این مصوبه یعنی اینکه جوجه که قیمت مصوب آن ۲۴۵۰ تومان و قیمت بازار آن ۱۵۰۰ تومان است باز هم با کاهش قیمت مواجه شود و زیانهای واحدهای مرغ مادر را دوچندان کند.
گفتنی است، در حالی که پتانسیل، زیرساخت و توانایی تولید مرغ کشور به گونه‌ای ست که امکان صادرات حدود یک میلیون تن مرغ در سال در صورت استفاده از ظرفیت‌های موجود وجود دارد، تصمیم به تامین ذخایر استراتژیک از محل واردات بسیار عجیب و دور از ذهن، طنزی تلخ و تیشه زدن به ریشه  استمرار و پایداری تولید و‌اشتغال در صنعت مرغداری است.
برای مشاهده خبر ” آزادی قیمت مرغ به درخواست مرغداران ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =