پرورش بلدرچین تخم گذار

پرورش بلدرچین تخم گذار

در پرورش بلدرچین تخم گذار ( نطفه دار یا خوراکی ) هزینه برای راه اندازی از پرواری بیشتر می باشد .

در جامعه پرورشی ایران ، به این صورت جا افتاده است که گوشتی سودی ندارد و تخم گذار بهتر از پرواری است در درجه اول ، باید این مسئله را در نظر بگیریم که سود تخم گذار بر اساس همان مبلغ یا ورودی مالی بالا می باشد که اگر برای 10000 تا بلدرچین گوشتی 30 میلیون تومان آورده لازم است برای تخم گذار 80 میلیون تومان آورده لازم است .

هر طرحی یک طرح توجیه اقتصادی دارد که این دو مسئله هم دارند که در مقالات بعدی به آن می پردازیم و یا میتوانید از طریق فرم مشاوره طرح اختصاصی خود را دریافت نمایید .

برای پرورش بلدرچین تخم گذار می بایست یک فضای مناسب با سقف صاف داشته باشیم . دیواره ها حدالامکان صاف و یکدست حالا میتواند کاشی و سرامیک تا سیمان دستی باشد ولی چیزی که مهم است دیواری یک دست و بدون خلل و فرج باشد .

نورگیری سالن مهم است و نحوه تهویه سالن .

بلدرچین تخم گذار رو نمیتوان در بستر پرورش داد .

قفس های بلدرچین به صورت صنعتی ، نیمه صنعتی و دستی می باشند و هر کدام رنج قیمتی متفاوت دارند .

برای پرورش نیاز به قفس ، منبع آب ، تهویه فن ، دما سنج ، بخاری داریم و وسیله هایی از قبیل سرتاس و … هم نیاز می باشد که جز این ضروریات نیست .

دمای پرورش بلدرچین تخم گذار بازه ای از 23 الی 25 درجه می باشد که MAX  و MIN می باشد . جیره خوراکی این پرنده 35 گرم در روز می باشد به شرطی که جیره خوبی به پرنده داده شود وگرنه مکن است به 90 گرم هم برسد .

یکی از موارد ضروری برای بازدهی تخم ، جیره خوب به پرنده یکی از ارتباطات بازدهی می باشد و شاید بشه گفت اصلی ترین بازده در تخم پرنده .

بلدرچین به 16 تا 18 ساعت روشنایی و رطوبت 65% نیاز دارد .

 

برای مشاهده مقاله ” بیماری پرولاپس ” لطفا کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + چهار =