پرورش شتر مرغ در کشور

مدیر مجتمع صنعتی پرورش شترمرغ خلیج فارس قشم از شروع به کار مجدد نخستین مزرعه پرورش شترمرغ در جزیره قشم خبر داد.
عباس سقزچی مدیر مجتمع صنعتی پرورش شترمرغ خلیج فارس قشم بیان کرد: این کار با سرمایه اولیه یک میلیارد تومان در سال ۸۲ راه اندازی و در سال ۸۷ به علت مشکلات مالی تعطیل شد.
این مزرعه در سال ۹۷ با سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان دوباره راه اندازی شد.
وی پیش بینی کرد تاپایان سال ۱۰ تن گوشت شترمرغ تولید و روانه بازار شود.
این مزرعه شترمرغ کار خود را با هفت شترمرغ آغاز کرد، و در حال حاضر به ۲۹ قطعه شترمرغ به صورت خانواده و ۱۲۳ قطعه جوجه افزایش یافته است.
در این مزرعه برای ۳۰ نفر اشتغال زایی شده است.
وی افزود : ایجاد کشتارگاه با مُهر حلال،صادرات محصولات این مجموعه به عمان و امارات و ایفای نقش در بازار جهانی از اهداف این طرح بوده که با حل مشکلات پیش رو و دریافت تسهیلات، دست یافتنی است.
گوشت این حیوان کاملا بدون کلسترول و سرشار از امگا ۳ و دارای طبع گرم است.
شترمرغ حیوانی است که اصلاح ژنتیکی نشده و کاملا ارگانیک پرورش و تولید می‌شود.

نیشابور بزرگترین قطب پرورش شتر مرغ در شمال شرق کشور است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور :در سال‌های اخیر این حرفه از رشد بالایی برخوردار بوده است و اکنون نیشابور در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین قطب پرورش شترمرغ در شمال شرق کشور شده است.
نیشابور در حال حاضر دارای ٣ واحد صنعتی فعال،٧ واحد تأسیس و ۵٠ واحد غیر صنعتی پرورش شترمرغ جمعاً با ظرفیت ١١ هزار و ۵۶٠ قطعه است.
سالیانه حدود ١٢ هزار قطعه جوجه یک ماهه شترمرغ در شهرستان تولید و پروار می شود که نتیجه آن تولید ۴٠٠ تن گوشت شترمرغ است و از هر جوجه شتر مرغ بعد از ۶ ماه ٣۵ تا ۴٠ کیلوگرم گوشت بدست می آید.
تقاضای پرورش شترمرغ به حدی است که جوجه های واحدهای تولیدی توسط متقاضیان پیش خرید می شود، عنوان کرد:این پرنده به سبب ضریب تبدیل مناسب مواد غذایی به گوشت،مقاومت در مقابل بیماری ها و عوامل و تنش های محیطی و خصوصیات بهداشتی گوشت شامل قابلیت هضم پروتئین بالا و پایین بودن کلسترول و یکنواخت بودن چربی مورد استقبال جامعه قرار گرفته است.
از محصولات فرعی شترمرغ می توان به پوست،پر و تخم آن اشاره کرد که در صنایع چرم‌سازی،تزئینی و بهداشتی استفاده می شود.
فرهمند راد مدیر جهاد کشاورزی نیشابور :با توجه به محدودیت منابع آب و خاک و مراتع جهت تولید گوشت قرمز این حرفه می‌تواند در تأمین پروتئین‌ مورد نیاز جامعه بسیار تأثیر گذار باشد.

گفتنی است،شهرستان نیشابور به سبب اقلیم،موقعیت خاص جغرافیایی و همجواری با کلانشهر مشهد مقدس دارای شرایط مناسبی جهت سرمایه گذاری در زمینه دام و طیور بخصوص پرورش سایر ماکیان از جمله شترمرغ را دارد.
برای مشاهده خبر “ بی تاثیری حذف ارز در نهاده ها ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + بیست =