کنترل بیماری حاد پرندگان در کرمان

معاون اداره کل دامپزشکی استان کرمان با تاکید بر اینکه تاکنون استان کرمان و جنوب کرمان آلوده به بیماری حاد پرندگان مشاهده نشده است.

درحالی که در استان های مجاور رقم ملاحظه ای از این بیماری شاهد بوده ایم: با چالش های جدی در راستای کنترل بیماری حاد پرندگان در استان کرمان روبرو هستیم که نمونه بارز آن در عدم ساماندهی واحدهای غیرمجاز پرورش طیور و فروشندگان دورگرد است .
منطقه کویر،عصر امروز در هشتاد و سومین کارگروه سلامت استان کرمان با اشاره به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: این بیماری از دو سال پیش در سطح کشور اپیدمی شد که تاکنون 23 استان کشور درگیر این بیماری شده اند.
وی با بیان اینکه 25 میلیون راس پرنده در قالب این بیماری در سطح کشور تاکنون معدوم شده اند اظهار کرد: عمده واحدهای درگیر این بیماری، واحدهای تخمگذاری تجاری بوده که دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در پایان سال گذشته نیز به همین دلیل بوده است.
کاظمی نیا با بیان اینکه استان یزد، استانی الوده به بیماری فوق حاد پرندگان است اظهار کرد: استان یزد مرغ گوشتی مازادی را دارد که در شرایط غیربهداشتی تولید شده و متاسفانه به بدون مجوزهای لازم این گوشت ها وارد استان کرمان می شوند که مخاطراتی برای ورود این بیماری به استان کرمان است و از کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان تقاضای راه اندازی ایستگاه های قرنطینه و بازرسی در مبادی ورودی استان کرمان جهت کنترل بیماری حاد پرندگان را داریم .
وی با تاکید بر اینکه با شروع فصل گرما، همچنان شاهد افزایش موج این بیماری در کشور هستیم اظهار کرد: زنده فروشی پرندگان یکی دیگر از چالش های جدی در مبارزه با بیماری فوق حاد پرندگان در سطح استان است که از کارگروه سلامت استان انتظار تعیین دستورالمعل هایی برای برخورد جدی با این فروشندگان را داریم.

برای مشاهده  ” خبر طرح ممیزی طیور ” اینجا کلیک کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 4 =