آنزیم خاص در پرورش طیور

آنزیم خاص در پرورش طیور

آنزیم خاص در پرورش طیور با خصوصیتی منحصر به فرد
رشد روزافزون تقاضا برای محصولات مرغداری، منجر به خلق راه حل های مبتکرانه برای بهبود تولیدات و ارتقاء کیفیت ضمن حفظ سلامت و رفاه حال حیوان شده است.
در واقع، برقراری تعادل میان مواد تشکیل دهندۀ خوراک و عملکرد روده ای و باکتری های روده ای – وجود ریز فلورها (باکتری ها) – برای سلامت حیوان و بهبود عملکرد بدن او لازم و حیاتی است.
لازم به ذکر است که در هر دو حالت تقسیم سلولی عادی باکتریایی و مرگ و میر، اجزای تشکیل دهندۀ دیوارۀ سلولی آزاد می گردند.
باکتری های گرم منفی و گرم مثبت حاوی پلیمرهای سازندۀ پپتیدوگلیکان (PNG) هستند. این اجزای سلول باکتریایی که حاوی PNG هستند، در داخل روده آزاد می گردند و در آنجا می توانند با سطح دیوارۀ روده فعل و انفعالاتی انجام دهند. تجمع اجزای دیوارۀ سلولی باکتریایی بر روی سطح دیوارۀ روده با کاهش قابلیت هضم و متعاقباً کاهش بازدهی خوراک، بر روی ظرفیت روده برای جذب و رساندن مواد مغذی به رگ های خونی تأثیرگذار خواهد بود.
کمپانی های DSM و Novozymes موفق به تولید Balancius شده اند که نوعی آنزیم است که به حفظ تعادل میان تغذیه، باکتری های روده ای، و سلامت حیوان کمک می کند. Balancius در واقع یک آنزیم مورامیداز میکروبی جدید است که با ابتکار عمل در خوراک حیوان مورد استفاده قرار می گیرد تا بازدهی خوراک را بالا ببرد.
Balancius تحت شرایط عادی روده ای، حالت متوازن و پایداری دارد. این آنزیم در دوزهای توصیه شده PNG ها را از اجزای دیوارۀ سلولی باکتریایی تجزیه می کند بدون آنکه به باکتری های روده ای آسیبی بزند. بدین ترتیب Balancius با هیدرولیزه کردن PNG ها و کاهش اجزای دیوارۀ سلولی باکتریایی مازاد در دستگاه گوارش عملکرد روده ای را بالا می برد.
متعاقب آن جذب مواد مغذی نیز افزایش یافته و در نتیجه بازدهی خوراک نیز بالا می رود و در آخر، تولید و سودآوری نیز افزایش می یابد.
تاکنون هیچ مواد تشکیل دهندۀ خوراکی دیگری قادر نبوده که به این کارآیی نایل شود.
برای مشاهده مقاله ” روشنایی هوشمند تا سنسور نوری ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهارده =