اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشت

اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشت

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز از اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در استان خبر داد.
دکتر محسن ابوترابی با اشاره به طرح سازمان دامپزشکی کشور با عنوان ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ، اظهار کرد: این طرح در سه فاز اجرا می‌شود،اطلاع رسانی در فاز نخست از اواسط تیرماه سال جاری آغاز و تا پانزدهم مرداد ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه فاز دوم این طرح از شهریورماه اجرایی می‌شود، گفت: در این فاز رتبه بندی کشتارگاه‌های مرغ از نظر کیفیت گوشت تولیدی و میزان بهداشتی بودن آنها مدنظر است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز به فاکتورهای سازمان دامپزشکی کشور برای رتبه بندی کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: نخستین مورد دستگاه تخلیه اندرونی اتوماتیک است که برای کشتارگاه‌های طیور منظور می‌شود تا به حذف چیلرهای آبی از کشتارگاه‌ها بیانجامد.
ابوترابی با تاکید بر اینکه در زمان استفاده از چیلرهای آبی ابتدا کار پایین آمدن دمای لاشه مرغ انجام شده و سپس کار بسته بندی صورت می‌گیرد، افزود: در کشتارگاه‌های با درجه «ای پلاس» با حذف چیلر آبی، کار تخلیه اندرونی از جمله تخلیه ریه و کلیه‌های مرغ به صورت اتوماتیک و توسط دستگاه انجام می‌شود که موجب کم شدن آلودگی و بالا رفتن کیفیت و ماندگاری گوشت مرغ است.
وی با بیان اینکه در استان البرز شش کشتارگاه طیور وجود دارد که با اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ مورد بررسی قرار خواهند گرفت، گفت: بازدید از کشتارگاه‌ها پانزدهم مردادماه اجرایی می‌شود تا سطح آنها ارتقا یابد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز عنوان کرد: در ادامه با ارائه راهکارهای تشویقی و رقابتی میان کشتارگاه‌های استان تلاش‌های لازم صوت می‌گیرد تا با ارتقا رده وارد گروه‌های«ای»و یا«ای پلاس» شوند.

ابوترابی گفت: به دنبال اجرای این طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در ارسال محصولات فرآوری شده کشتارگاه‌ها به واحدهایی که توزیع مرغ به صورت قطعه بندی و بسته بندی را دارند حتماً از محصولات تولیدی گروه‌های «ای»و«ای پلاس» استفاده می‌شود و مرغ‌های با رتبه «B» تنها برای مصرف خانوار استفاده می‌شود.
برای مشاهده خبر ” پرورش شترمرغ در کشور ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 17 =