از سر گرفتن صادرات تخم مرغ

از سر گرفتن صادرات تخم مرغ

از سر گرفتن صادرات تخم مرغ

نبی پور :با وجود بسته شدن مرز عراق در پی ویروس کرونا، طی چند روز اخیر مجدد این مرز به روی صادرات تخم‌مرغ باز شد.
 ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه ای ۱۵ هزار تومان است.
وی افزود: با توجه به بسته شدن مرز عراق در هفته های اخیر به دنبال شیوع ویروس کرونا، قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش یافت.
نبی پور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا منجر به مختل شدن صادرات تخم مرغ به بازارهای هدف شد، گفت: طی چند روز اخیر، عراق مرزهای خود را به روی صادرکنندگان ایرانی باز کرد و صادرات این کالا مجدد از سر گرفته شد.
این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ در بازار شب عید نوسانی نخواهد داشت، بیان کرد: با وجود کاهش تقاضا در روزهای پایانی اسفند طبق روال سال های گذشته نگران متضرر شدن مرغداران از ناحیه مازاد تولید هستیم و متاسفانه تاکنون کشتارگاه ها همکاری لازم در خصوص حذف گله های سن بالا را با تولیدکنندگان نداشتند.
به گفته وی، با توجه به آنکه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس خانوارها به شمار می رود، از این رو مشکلی در بازار داخل نداریم.
بازار نهاده های دامی نابه سامان است
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به نابه سامانی های بازار نهاده های دامی گفت: قیمت ذرت به سبب کمبود عرضه افزایش چشمگیری داشته به طوریکه ۸۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می شود.
نبی پور در پایان مجموع صادرات تخم مرغ از ابتدای سال را ۳۵ هزار تن اعلام کرد : با توجه به تولید ماهانه ۹۰ هزار تن تخم مرغ، سالیانه رقمی حدود ۲۰۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است که باید به بازارهای هدف صادر شود.
برای مشاهده مقاله ” خرید تضمینی جوجه بوقلمون بیوتی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفت =