اعتصاب کامیون داران و ضرر شدید پرورش دهندگان طیور

اعتصاب کامیون داران

دنبال اعتصاب رانندگان کامیون و شبکه حمل و نقل برزیل ، تحویل سویای تولیدی برزیل به کشورهای مقصد به طور حتم ، با تاخیر روبرو خواهد شد .

اعتصاب کامیون داران در صنعت طیور ایران ، وزیر کشاورزی این کشور دقایقی پیش بیان کرد : کشتی های پهلوگرفته صادرکنندگان بزرگ سویای این کشور فاقد محموله جهت حرکت به سمت مقاصد خود میباشند . برغم رخداد این اعتصابات طی 24 ساعت گذشته ، مدیران شرکتهای بزرگ تجاری نهاده های مصرفی صنعت طیور همانند کارگیل و آرچر دنیلز هیچگونه اظهارنشری نداشته اند .

این در حالی است که جکی اندرسون ، سخنگوی ADM به رویترز گفته است که گرچه شبکه حمل و نقل این کشور کند شده است اما هنوز متوقف نیست و این شرکت پیش از این اقداماتی را در جهت کاهش تاثیرگذاری این اعتصاب کامیون داران انجام داده است و محموله ها با سرعتی کم و تاخیری چند روزه به سوی مقاصد ارسال خواهند شد .

در این حال ، به نظر میرسد تا کمپانی کارگیل شرایط روی داده در این شرکت را به دقت تحت نظر دارد . شرکتهای بین المللی در برزیل در بخش نهاده ها ، واجد چهار پایانه صادرات میباشند .

برزیل بزرگترین صادر کننده سویا جهان است و از سوی دیگر ، بزرگترین خریدار این محصول طی ماههای گذشته ، چین بوده است . مفسرین بر این باورند که کشورهای آمریكای لاتین از اختلاف تجاری روی داده میان ایالات متحده و چین سود سرشاری برده اند . موضوعی که توسط وزارت کشاورزی این کشور رد شده است و به اعتقاد آنها در بلند مدت میتواند منجر به از دست رفتن بازارهای مناطق مختلف جهان برای این کشور شود .

در ادامه هم باید به موضوع اعتصاب کامیون داران ایرانی هم اشاره ای داشته باشیم . . .

بلاریو مگی ، وزیر کشاورزی برزیل ساعاتی پیش اعلام نمود که صنعت صادرات طیور این کشور به دلیل آنچه که وی اعتصاب رانندگان ناوگان حمل و نقل این کشور نامید ، در آستانه فروپاشی قرار گرفته است .

صنعت طیور ایران : وی که در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کرده بود با اعلام این خبر افزود ، طولانی شدن اعتصاب یاد شده سبب شده است تا نهاده های مورد نیاز صنعت طیور به مزارع پرورش نرسند و خطر توقف چرخه تولید بزرگترین صادرکننده گوشت مرغ جهان ، لحظه به لحظه محتمل تر شود .

وی بر این باور است که در صورت سقوط این صنعت در برزیل ، حداقل دو سال طول خواهد کشید تا صنعت طیور این کشور به روند سابق خود باز گردد . بسیاری از مفسرین اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت سوخت ناوگان حمل و نقل در آمریکای لاتین و بدنبال آن اعتصاب رانندگان این شبکه ، فشاری بی سابقه را به اقتصاد این منطقه وارد آورده است و در صورتیکه دولتهای این منطقه ، بصورت جدی وارد عمل نشوند ، میتواند سبب بزرگترین رکود اقتصادی تاریخ شود .

گزارشها از برزیل حاکی از آن است که بارگیری های کشتی های تجاری در بنادر این کشور که یکی از بزرگترین صادرکنندگان نهاده جهان میباشد نیز دچار نقصان شده است . موضوعی که میتواند بر قیمتهای جهانی نهاده ها ، تاثیرگذار باشد .در حال حاضر قیمت سویا بنا به گفته برخی از کارخانه داران سویا کیلویی از 1700 به 2900 تومان تغیر یافته و این تنها یکی از اقلام مصرفی وارداتی در جیره دان طیور است . مجموعه های پرورش مرغ و طیور در حال حاضر با مشکل رو به رو هستند به طوری که قیمت دان گران شده و پرورش دهندگان نمیتوانند محصولات خود را گران کنند .

برای مشاهده ” خبر کاهش قیمت تخم مرغ ” کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 3 =