بزودی مرغ ممتاز در سبد توزیع گوشت سفید

رئیس سازمان دامپزشکی: با توسعه خط ۲ کشتارگاه‌های طیور، مرغ «ممتاز» در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه می‌شود.

علیرضا رفیعی پور در جریان بازدید از واحد‌های دام و طیور استان تهران افزود : با اقدامات سامان دامپزشکی در سال‌ها اخیر،همه بیماری‌های راهبردی دامی نظیر تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی و لمپی اسکین به طور چشمگیر کاهش یافته است.
در بیماری تب برفکی که از بیماری‌های مهم دامی است در سال 97 نسبت به سال 96 با کاهش 28 درصدی کانون‌های بیماری روبرو بودیم.
رفیعی پور بیان کرد : برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی، سال گذشته بیش از 55 مبلیون راس دام بر علیه بیماری‌ها واکسینه شدند.
ایشان افزودند: با توجه به تحریم ها، برای سه ماه آینده ذخایر واکسن و داروی دامی در انبار‌های استراتژیک ذخیره سازی داریم.
بیش از 97 درصد از واکسن و دارو‌های دام و طیور و آبزیان در کشور تولید می‌شود.
رئیس دامپزشکی در بازدید از یک کشتارگاه طیور نیز با اشاره به این که نظارت در همه مراحل قبل، حین و پس از کشتار، بسته بندی و مجوز حمل به مراکز عرضه توسط دامپزشکی انجام می‌شود، افزود : تجهیزات و فناور‌های های کشتارگاه‌های طیور کشور با کشتارگاه‌های روز اروپا برابری می‌کند.
وی با بیان این که در خط 2، مرغ و آلایش آن به طور همزمان توسط همکاران دامپزشکی رصد و در صورت وجود مشکل، مرغ از چرخه حذف می‌شود، افزود: این تکنولوژی روز دنیا است که در کشور ما هم استفاده می‌شود تا مردم ما محصول را با بهترین کیفیت مصرف کنند.
با توسعه خط 2 کشتارگاه‌های طیور، مرغ «ممتاز» در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه خواهد شد.
بعد از عید سعید فطر، کشتارگاه‌هایی که با خط 2 مرغ خود را کشتار می‌کنند با نام و بسته بندی «ممتاز» گوشت مرغ خود را به بازار عرضه می‌کنند.
رفیعی پور، افزایش ماندگاری را از ویژگی‌های مرغ «ممتاز» عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، 3 روز برای مرغ گرم و 12 ماه برای مرغ منجمد اجازه مصرف داده می‌شود، ولی در مرغ خط 2، مرغ گرم برای پنج روز و مرغ منجمد برای 15 ماه ماندگاری و اجازه مصرف خواهد داشت.

وی با اشاره به این که از 280 کشتارگاه طیور کشور، 60 کشتارگاه به خط 2 مجهز هستند، گفت: تکنولوژی خط 2 در کشور وجود دارد و بخشی از محصولات طیور که به کشور‌های دیگر صادر می‌شود از خط 2 است.
برای مشاهده خبر ” تکلیف مرغ تا دوشنبه هفته آینده ” لطفا کلیک نمایید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + چهار =