تعادل نهاده ها در آینده نزدیک

مقدسی : با توجه به رفع نسبی مشکلات نقل و انتقال ارز و ترخیص کشتی‌های نهاده‌های دامی انتظار می‌رود که بازار ظرف چند روز آینده به تعادل برسد.
ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران، با اشاره به اینکه مشکل نقل و انتقال ارز به واردات نهاده های دامی هنوز به طور کامل مرتفع نشده است، اظهار کرد: اگرچه کشتی های حامل نهاده های دامی به بنادر رسیدند، اما به سبب مشکلات نقل و انتقال ارز تاکنون ترخیص نشدند.
به گفته وی، با توجه به اظهارات مسئولان مبنی بر رفع نسبی مشکلات نقل و انتقال ارز و ترخیص کشتی های نهاده های دامی انتظار می رود که بازار ظرف چند روز آینده به تعادل برسد.
ایشان ادامه داد: در شرایط کنونی فروشندگان نهاده های دامی با قیمت هایی بالایی اقدام به عرضه نهاده ها در بازار می کنند که دامداران به سبب آنکه ماشین تولیدشان موجود زنده است، از این رو چاره ای جز خرید ندارند.

وی با اشاره به اینکه نوسان نرخ نهاده های دامی بر افزایش قیمت تمام شده تولید تاثیر گذار است ، بیان کرد : با توجه به نوسان نرخ نهاده های دامی، قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام به بالای ۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است ، درحالیکه هم اکنون حداکثر شیرخام با نرخ ۲ هزار تومان و در برخی استان ها همچون اصفهان کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است.
وی با اشاره به اینکه برخی دلالان نهاده ها را به قیمت مصوب خریداری می کنند ، این در حالی است که با قیمت های بالا به تولیدکنندگان عرضه می کنند و با امتناع از دادن شماره حساب، پول را نقدا دریافت می کنند تا ردی از خود باقی نگذارند.
مقدسی در پایان قیمت هر کیلو دام زنده سنگین درب دامداری را ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب هزینه های کشتار، حمل و نقل و سردخانه فروش گوشت با نرخ بالاتر از ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان غیر منطقی است، درحالیکه هم اکنون در سطح بازار با نرخ های بالاتری عرضه می شود .

 

برای مشاهده خبر ” صادرات ممنوع ” لطفا کلیک نمایید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =