ساماندهی مجتمع دامداری در شهرکرد

ساماندهی مجتمع دامداری در شهرکرد

ساماندهی مجتمع دامداری در شهرکرد

برای نخستین بار، آماربرداری از واحد‌های دامپروری مجتمع‌های دامداری شهرستان شهرکرد انجام شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: امسال برای نخستین بار، آماربرداری از واحد‌های دامپروری در مجتمع‌های دامداری شامل مجتمع‌های ماه بانو، حاج کهوای شمالی، حاج کهوای جنوبی، اسکان ، شاه منظر، شورابچه، و دهک انجام شد.
فرهاد رفیعی افزود: در این خصوص واحد‌های دامی از نظر نوع و میزان فعالیت، انطباق فعالیت با طرح مصوب، میزان پیشرفت فیزیکی طرح، شناسایی واحد‌های غیر فعال یا نیمه ساز و واحد‌ها با فعالیت‌های غیر مرتبط بررسی شد.
وی گفت: این طرح با هدف ساماندهی مجتمع‌های دامپروری، افزایش زمینه فعالیت و توسعه واحد‌های فعال و پیشرو، ایجاد زمینه فعالیت برای سرمایه گذاران واقعی، پیشگیری از اجرای طرح‌های غیر مرتبط، افزایش بهره وری در بخش دامپروری، فراهم کردن شرایط انتقال قطعی زمین‌های واگذاری به فعالان بخش و کمک به توسعه پایدار در بخش کشاورزی و دامپروری اجرا شد .

توزیع ۱۱۲ هزار تن نهاده دامی در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : امسال ۱۱۲ هزار تن نهاده‌های دامی برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی این استان به قیمت مصوب دولتی توزیع شد.
نوبخت اژدری : در این مدت ۲ هزار و ۶۶۰ تن ذرت ، ۲۸ هزار تن کنجاله سویا ، ۶.۵ تن لیزین  و میتونین و ۱۴.۵ تن جو در بین دامداران استان توزیع شده است.
وی میانگین تولید گوشت قرمز در استان را ۲ هزار و ۵۰۰ تن و برآورد گوشت قرمز سالانه را نیز ۳۰ هزار تن ذکر کرد.
او افزود: هر فرد در سال ۱۱ کیلوگرم گوشت قرمز مصرف می‌کند و بر همین اساس سالانه ۱۴ هزار تن گوشت در داخل استان مصرف می‌شود و سالانه ۱۶ هزار تن تولید گوشت قرمز هم به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.
تعداد کل جمعیت دام استان اردبیل سه میلیون و 898 هزار و 259 واحد دامی است که از این تعداد یک میلیون و 971 هزار و 384 واحد را دام سنگین و یک میلیون 926 هزار و 875 واحد را دام سبک تشکیل می‌دهد.
این استان با تولید سالانه 265 هزار و 390 تن شیر خام ، 42 هزار و 356 تن گوشت مرغ ، هشت هزار و 142 تن تخم مرغ و 6 هزار و 151 تن عسل از استان‌های موفق و مطرح در بخش دامداری کشور است.
برای مشاهده خبر “واردات گوشت امسال نداریم” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =