شناسنامه برای مرغ ها

شناسنامه برای مرغ ها

شناسنامه برای مرغ ها
کشتارگاه های صنعتی طیور استان اصفهان در راستای اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ رتبه بندی شدند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور فردا آغاز می شود گفت: در رتبه بندی 18 کشتارگاه صنعتی طیور استان، یک کشتارگاه در درجه +A, دو واحد در درجه A وبقیه در حوزه B قرار گرفتند که سه کشتارگاه با رعایت برخی موارد می تواند درجه A را کسب کنند.
محمد کشتکار با بیان اینکه با توجه به این رتبه بندی از فردا ,مرغ تولیدی در سه درجه کیفیت+A، AوB توزیع می شودافزود:مرغ گرید+ A به وزن یک کیلو و 300 تا دو کیلو گرم (مرغ سایز),سالم , مشابه مرغ سبز(بدون آنتی بیوتیک) و از هیچ دارویی در هنگام پرورش آن استفاده نشده است.
ایشان افزودند : مرغ گرید A هم همان مرغ سایز ولی باقیمانده میکروبی و ودارویی در آن در حداقل های مجاز است و مرغ گرید B هم از نظر بهداشت و سلامت مصرفش مجاز ولی سایز نیست.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: مرغ سایز طعم و ارزش غذایی بالا و چربی کمتری دارد.
مرغ‌های تولید شده بر اساس کیفیت و نوع تولید، حائز رتبه می‌شونداما همه رتبه‌های مرغ قابل مصرف است، اما کیفیت ماندگاری , تولید و خوراک و … رتبه آنها را تعیین می‌کند که قابل تغییر است و واحد تولیدی می‌تواند با ارتقاء امکانات و شرایط بهداشتی رتبه خود را افزایش دهند.
روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان اعلام کرد:هنوز قیمت های مصوب در طرح رتبه بندی مرغ اعلام نشده و بزودی پس از تعیین نرخ گذاری اطلاع رسانی خواهدشد.
با اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ ،این محصولات شناسنامه‌دار می شوند و برای نظارت امکان ردیابی می‌یابند.
استان اصفهان با میانگین تولید سالانه 170 هزارتن مرغ رتبه دوم کشور را دارد.
18 کشتارگاه صنعتی طیور و دو هزارو 300 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت 38 میلیون و 500 هزار قطعه در هردوره پرورش در استان اصفهان فعال است.
برای مشاهده خبر ” جهاد مجوز مرغداری نمی دهد ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پانزده =