مازاد نیاز در نهاده ها

مازاد نیاز در نهاده ها

مازاد نیاز در نهاده ها

 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه در کشور نهاده مازاد بر نیاز داریم، گفت: نهاده ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه داده شده است و نباید کمبودی وجود داشته باشد اما مشکل اینجاست که تولیدکنندگان کنجاله را می‌گیرند و جوجه‌ریزی نمی‌کنند و یا با قطعات پایین جوجه‌ریزی می‌کنند.
نهاده ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه را برای دوره ۴۲ روزه و رسیدن به وزن ۲۲۰۰ گرم داده‌ایم و نباید کمبودی وجود داشته باشد اما مشکل اینجاست که تولیدکنندگان کنجاله را می‌گیرند و جوجه‌ریزی نمی‌کنند و یا با قطعات پایین جوجه‌ریزی می‌کنند برای همین امر تولید پایین‌تر است.
استان قزوین با توجه به جمعیت یک میلیون نفری اگر ماهانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار عدد جوجه‌ریزی داشته باشد نیاز استان را پوشش می‌دهد در حال حاضر استان قزوین تاوان کمبود جوجه‌ریزی در دیگر استان‌ها را می‌دهد. نهاده دام روستایی نیز باید مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد واحدهای روستایی که کار صنعتی دارند باید برای دریافت نهاده در آمار قرار گیرند.
قیمت فروش در فروشگاه‌ها نباید بیشتر از قیمت درج شده روی کالا باشد و برای تخفیف نیز با شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای توافق کرده‌ایم تا تخفیفات خود را اعمال کنند، بر اساس این توافق تفاوت قیمت قفسه و قیمت روی کالا تخفیف محسوب می‌شود.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید خود را به صورت متمرکز انجام می‌دهند و تخفیفات اعمال شده ناشی از آن است اگر فاکتور خرید در استان‌ها موجود نیست سازمان تعزیرات حکومتی می‌تواند فاکتورها را از ما استعلام کند.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای موظف هستند ۲۰ درصد محصولات خود را از محصولات بومی خریداری کنند، در خصوص کمبود کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز باید بگوییم در عرضه تخم مرغ در هماهنگی با این فروشگاه‌ها مقرر شد آنان تخم مرغ را تحویل گرفته و بدون سود عرضه کنند.
وی مطرح کرد: بعضی از افراد می‌گویند فروش سوپرمارکت‌ها تحت تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار گرفته است که باید بگوییم در حال حاضر فروشگاه‌های اینترنتی نیز رقیب جدید فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند؛ به‌جای اینکه مقابل استارتاپ‌ها بایستیم باید منافع مصرف‌کننده را در نظر بگیریم.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: به اندازه کافی شکر صنایع و خانوار تأمین شده است بر همین اساس قیمت شکر برای صنایع در هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و برای واحدهای قندریزی و خانوارها نیز هر کیلوگرم ۸۷۰۰ تومان خواهد بود و ۲۰ درصد شکر خانوار نیز به قند تبدیل خواهد شد.
وی در خصوص مجوز راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان‌ها عنوان کرد: وزارت صمت مخالف صدور مجوز ثانویه برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای است لذا این فروشگاه‌ها برای ایجاد شعبه در شهرستان‌ها باید موافقت مسئولین استانی را نیز بگیرند.
در خصوص سیمان باید بگوییم پاکت بسته‌بندی سیمان به قیمت این محصول دامن زده بود که مرتفع شد. هر زمان که افزایش تولید داشته‌ایم و میزان عرضه مناسب بوده است به مراتب تخلفات و پرونده‌ها نیز کاهش داشته است.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان سخنانش متذکر شد: تأمین حقوق مصرف‌کننده در گرو حرکت چرخ تولید است و اذعان می‌کنم که استان قزوین شرایط مطلوب‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارد و از همین جا از تمامی مسئولان استان قزوین تقدیر و تشکر می‌کنم.
برای مشاهده خبر “ آخرین اخبار آنفلونزا حاد در کشور ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 4 =