چگونگی مرغ و تخم مرغ ارگانیک

چگونگی مرغ و تخم مرغ ارگانیک

واژه مرغ ارگانیک معنایی متفاوت از مرغ محلی، مرغ روستایی، مرغ سبز را دارد. در کشورهایی که مرغ هایی به روش ارگانیک پرورش داده می‌شود، این مرغان در مساحتی با متراژ های معین، برای مثال در نظر گرفتن دوهزار و پانصد متر مربع برای هر هزار قطعه مرغ، بصورت آزاد در حال تردد و گردش بوده که از این روست به این نوع مرغان، مرغان گردشگر و یا مرغان رونده نام نهاده اند.
در استحصال تخم مرغ ارگانیک از این نوع مرغان به ” تخم مرغ، مرغ گردشگر” معروف می باشند.تخم مرغ ارگانیک ومرغ ارگانیک در فرهنگ غذایی مردمانی که امکان مصرف اینگونه محصولات نصیبشان گردیده است، در جایگاهی فوق‌العاده قرار گرفته و روز بروز اهمیت و ارزش غذایی این نوع محصولات برای مصرف کنندگان شناخته تر میشود.
مصرف غذای غیر استاندارد و همچنین سوء تغذیه حتی در بسیاری از کشورهای جهان،که همین امر باعث گردیده تا دگرگونی و تغییرات اساسی در نوع تغذیه انسان  ها مورد بحث محافل علمی مرتبط با تغذیه  قرار گیرد.
در تغذیه مرغ ارگانیک استفاده از مواد شیمیایی خوراکی و هر نوع نهادهای غذایی دامی تراریخته ممنوع می باشد. خوراک مصرفی این دسته از مرغان را دان ارگانیک و در مقادیر کمتر مواد مغذی کاملا طبیعی تشکیل می‌دهد، به همین دلیل گوشت مرغ ارگانیک فشرده تر و سخت می‌باشد، استخوان ها نیز در مقایسه با مرغان صنعتی ضخیم تر در نتیجه در برش افقی دارای قطر بیشتری است.رنگ گوشت مرغ ارگانیک متمایل به رنگ قرمز بوده و مدت پخت آن طولانی تر میباشد ( دیر پز).

طول دوره پرورش هشتاد الی نود روز است.

در طول مدت پرورش استفاده از آنتی بیوتیک ها و هر نوع دارو و تقویت کننده های غیر شیمیایی، همچنین محرک های شیمیایی مجاز نمیباشد.
تحقیقات و بررسی ها نشان می‌دهد مصرف گوشت و تخم مرغ ارگانیک نسبت به مشابهان صنعتی آن سیری صعودی را داراست. مسلما استفاده از این نوع ماده پروتئینی بسیار سالم و ایمن نقشی غیر قابل انکار در تندرستی و حفظ از بیماری های بر پایه تغذیه با منشاء دامی در جوامع انسانی مصرف کننده را دارد.
در کشور ما، آموزش و پرورش و تولید به علاقه مندان این نوع تولیدات کاری سخت محسوب نمیگردد، بدیهی است در صورت انجام و تشویق در این زمینه در ارتقاء سلامتی مردم قدمی اساسی محسوب خواهد شد.

 

برای مشاهده مقاله ” خرید تضمینی جوجه بوقلمون بیوتی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نه =