کانادا بیشترین مصرف کننده عسل

کانادا بیشترین مصرف کننده عسل

کانادا بیشترین مصرف کننده عسل

 

محسن محمد طاقی کارشناس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: عسل به عنوان یک ماده تفننی و کمیاب و گران قیمت در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.
از قدیم‌الایام عسل به‌عنوان یک داروی شفابخش برای انسان تلقی شده است.
امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته عسل نه به‌عنوان یک غذای تفننی و لوکس بلکه به‌عنوان یک منبع غذایی به مقادیر قابل‌توجهی تولید و به صورت‌های مختلفی با نازل‌ترین قیمت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
در ایران متاسفانه به علت عدم شناخت واقعی ارزش غذایی این ماده و مشکلات مختلفی که به عنوان عوامل بازدارنده در افزایش تولید عسل وجود دارد، هنوز عسل به عنوان یک ماده تفننی و کمیاب و گران قیمت در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.
بیشترین مصرف سرانه عسل جهان را کانادائی‌ها دارند بطوریکه هر کانادایی به طور متوسط سالیانه بیش از یک کیلو عسل می خورد.

عدم آگاهی از اهمیت واقعی زنبور عسل در گرده‌افشانی باعث توجه به محصولات آن شامل عسل و موم گردیده است در حالیکه نقش عظیم زنبور عسل در رابطه با فلور گیاهی و همچنین افزایش محصولات کشاورزی به صورتی است که در اکثر کشورها نگهداری زنبور عسل در درجه اول به دلیل نقش آنها در بازده اقتصادی از طریق گرده‌افشانی و افزایش محصولات است.
در کشورهای دیگر تولید فرآورده‌هایی همچون عسل، موم و… در درجه دوم اهمیت دارد اما در کشور ما چنین نیست.
ایشان با اشاره به گرده گل به عنوان یکی از فراورده های زنبور عسل اضافه کرد: تمامی اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز انسان در ترکیب پروتئین دانه گرده وجود دارد.
ویتامین‌های موجود در دانه گرده شامل پیش‌ویتامین A (کاروتن)، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C (اسید اسکوربیک) و ویتامین E توکوفرول از نظر مواد معدنی گرده گل غنی بوده و دارای ۲.۹ تا ۳.۸ درصد است که عناصر پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و آهن بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

 

برای مشاهده خبر ” احتمال قرارگیری 20 هزاری تخم مرغ ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پنج =