کاهش نرخ دام زنده

کاهش نرخ دام زنده در بازار به ارزش 2 هزار تومان

پوریان : در حال حاضر قیمت هر کیلو دام درب دامداری ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است.
منصور پوریان،رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده کشور  اظهار کرد:با توجه به فراوانی عرضه دام و گوشت قرمز در بازار شاهد کاهش نرخ دام زنده به خصوص قیمت گوشت گوساله در بازار هستیم.
در حال حاضر بازار از گوشت داخلی و وارداتی اشباع است و همین امر موجب شده در بخش گوشت منجمد با کاهش نرخ روبه‌رو شویم.
هم اکنون قیمت هر کیلو دام زنده درب دامداری ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است که با عرضه فراوان دام از پایان خرداد پیش بینی می‌شود که قیمت دام زنده به نرخ واقعی خود که ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان است،برسد.
ایشان با اشاره به اینکه از اواخر خرداد عرضه دام زنده به اوج خود می‌رسد،بیان کرد:با توجه به وزن‌گیری مناسب دام،دامداران سعی می‌کنند از اواخر خرداد اقدام به عرضه دام‌های تولیدی خود در بازار کنند که این امر در کاهش و ثبات قیمت گوشت در بازار بسیار تأثیرگذار است.
وی با انتقاد از مباحث مطرح شده پیرامون قاچاق مجدد دام از مرز‌های کشور گفت:در حال حاضر برخی قصابان با مطرح کردن چنین اظهاراتی قصد دارند که با برهم زدن تنظیم بازار اقدام به عرضه گوشت با نرخ‌های بالا کنند،چرا که با توجه به تمهیدات محصولات دولتی قاچاق دام نسبت به گذشته از مرز‌های کشور کمتر شده است به طوری که امکان جابه‌جایی دام وجود ندارد.
عرضه گوشت با نرخ‌های ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان در مغازه‌ها را گران‌فروشی و هم اکنون قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی با وزن سبک ۷۵ تا ۷۶ هزار تومان و وزن سنگین ۶۹ تا ۷۰ هزار تومان است که با ازدیاد عرضه در روز‌های آتی باز هم شاهد کاهش نرخ دام زنده و گوشت خواهیم بود و این امر بدان معنا است که عرضه با نرخ‌های کنونی در خرده فروشی‌ها تنها اجحاف در حق مصرف‌کنندگان است.
رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده کشور با اشاره به اینکه واردات گوشت کماکان سابق در حال انجام است،اظهار کرد:در حال حاضر کاهش واردت گوشت به معنای شرایط مناسب عرضه دام داخل در بازار است و همواره واردات به صورت منطقی و بر حسب نیاز توسط شرکت‌های واردکننده انجام می‌شود و جای نگرانی نیست.

ایشان واردات گوشت با ارز نیما را دلیل ثبات قیمت لاشه در بازار دانست و گفت:با توجه به اختصاص ارز نیما و رقابت بین واردکنندگان و تولیدکنندگان داخل التهاب بازار گوشت تا حدودی فروکش کرده است که با استمرار این روند بازار خوبی را برای گوشت قرمز متصور هستیم.

 

برای مشاهده خبر ” فروش تخم مرغ ضرری برای مرغداران ” لطفا کلیک نمایید.

همچنین شما میتوانید اخبار مزرعه سبر را در اینستاگرام دنبال کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =