گوشت بلدرچین در لرستان

خرم‌آباد- لرستان به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در پرورش طیور و تولید گوشت مرغ، سالانه ۲۲۰ تُن گوشت بلدرچین و ۱۲ تُن تخم بلدرچین به بازار عرضه می‌کند.
دامداری و پرورش طیور یکی از ظرفیت های ویژه لرستان است و سالانه چندین هزار تن گوشت از واحدهای تولیدی این استان به بازار مصرف سراسر کشور عرضه می شود.
تولید گوشت و تخم مرغ بلدرچین در سال های اخیر روند رو به گسترشی را در پیش گرفته است، به گونه ای که امروزه پخت غذاهایی با گوشت و تخم مرغ بلدرچین به سبد خانواده ها اضافه شده است. در این میان واحدهای پرورش بلدرچین لرستان نیز توانسته اند بازار خوبی را در این بخش به خود اختصاص دهند.
در زمینه پرورش طیور و تولید گوشت مرغ، لرستان یکی از استان های پیش رو کشور است
محمدعلی جعفرپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان در سخنانی با بیان اینکه در زمینه پرورش طیور و تولید گوشت مرغ استان لرستان یکی از استان های پیش رو کشور است، اظهار داشت: سالانه حدود ۶۵ هزار تن تولید گوشت مرغ در استان داریم که سه درصد از این میزان تولید مربوط به سایر ماکیان است.
وی با اشاره به پرورش بلدرچین در استان، عنوان کرد: در استان حدود ۲۲۰ تن تولید گوشت بلدرچین داریم.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: همچنین ۱۰ تا ۱۲ تن تولید تخم بلدرچین در استان داریم.
وی با تاکید بر اینکه به دلیل اینکه طیور به بعضی از امراض و بیماری ها حساسیت دارند، گفت: در این راستا تمرکز خود را بر روی ایجاد طرح های صنعتی
قرار داده ایم.
صدور مجوز بدون محدودیت
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: در زمینه صدور مجوز نیز هیچ گونه محدودیتی نداریم.
گوشت بلدرچین ۲۶ درصد پروتئین دارد
فلاح نژاد کارشناس تغذیه نیز در این رابطه با تاکید بر اینکه گوشت بلدرچین ۲۶ درصد پروتئین دارد،همچنین گوشت بلدرچین درصد چربی کمتری نیز دارد و برای بسیاری از افراد می تواند مفید باشد.
گوشت بلدرچین برای رشد کودکان، ترمیم بافت های ورزشکاران، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی افراد میانسال و در معرض خطر و … می تواند مفید و موثر باشد.
برای مشاهده خبر ” در آستانه تلف شدن طیور ” لطفا کلیک نمایید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =