آمار محصولات دامی 1397

آمار محصولات دامی 1397

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: میزان تولید انواع محصولات کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغبانی، دام و طیور و شیلات در سال ۱۳۹۷ به ۱۱۷.۷ میلیون تن رسیده است که این مقدار نسبت به تولید ۱۱۸.۷ میلیون تنی سال ۱۳۹۶، کاهش رشدی معادل ۰.۸ درصد داشته است.
کریم احمدی صومعه با اعلام این مطلب، افزود: در این میان، میزان تولید انواع محصولات زراعی، در سال زراعی ۹۷-۱۳۹۶ بالغ بر ۸۱.۲ میلیون تن بوده که از سطحی به میزان ۱۱.۱ میلیون هکتار برداشت شده است که این میزان تولید نسبت به سال زراعی گذشته ۱.۲ درصد کاهش داشته است.
آمار محصولات دامی 1397
احمدی اضافه کرد: از میزان تولید این فرآورده‌ها در سال ۱۳۹۷، ۸۲۹.۵ هزارتن گوشت قرمز (۵.۶۲ درصد)، ۱۰ میلیون و ۵۸۸.۶ هزار تن شیر (۷۱.۷۱ درصد)، ۲ میلیون و ۳۵۵ هزار تن گوشت مرغ (۱۵.۹۵ درصد)، ۹۰۱.۵ هزار تن تخم‌مرغ (۶.۱۱ درصد) و ۹۰.۵ هزار تن عسل (۰.۶۱ درصد) بوده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: صید و پرورش انواع آبزیان نیز از یک میلیون و ۲۰۲.۱ هزار تن در سال ۱۳۹۶ به یک میلیون و ۲۳۸.۶ هزار تن در سال ۱۳۹۷ رسیده که رشد ۳ درصدی در تولید آبزیان را نشان می‌دهد.
امید است تعرفه صادرات کاهش بیابد مخصوصا در زمینه صادرات مرغ .
عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازاردر موضوع صادرات مرغ به دنبال درآمد ارزی هستیم، مرغداری‌ها صنایعی بسیار آسیب پذیر هستند پس انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی برای کوتاه مدت با کاهش عوارض صادرات مرغ و رسیدن آن به حدود ۱۵۰۰ تومان موافقت کند.
برای مشاهده مقاله ” خرید تضمینی جوجه بوقلمون بیوتی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 6 =