اثبات قیمت مرغ

اثبات قیمت مرغ

اثبات قیمت مرغ

عظیم حجت،عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد .

امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۶۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها حدود ۱۱ هزار تومان است که این امر زیان حداقل یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ را نشان می‌دهد.
براساس پیگیری‌های صورت گرفته،ستاد تنظیم بازار قرار است دوشنبه این هفته،نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی را ابلاغ کند که اگر شرکت پشتیبانی امور دام مطابق با نرخ جدید، مرغ تولیدی مرغداران را خریداری کند،به اثبات قیمت مرغ میرسیم و در غیر این صورت در همین حد باقی می‌ماند.
ایشان با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلوگرم مرغ زنده نرخ ۸ هزار و ۸۰۰ تومانی و مرغ گرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی را پیشنهاد داده است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی براساس محاسبه نرخ مصوب ذرت و کنجاله سویا، نرخ‌های فعلی را به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده، در حالیکه واقعیت بازار این است که حداقل ۵۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از بازار آزاد تامین می‌شود که متاسفانه در نرخ پیشنهادی وزارت جهاد به عنوان متولی تولید لحاظ نشده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی به نرخ پیشنهادی تشکل‌ها که به ستاد تنظیم بازار ابلاغ شده،واکنش مثبتی از خود نشان نداده است که به همین دلیل رایزنی میان وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها همچنان ادامه دارد.
وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا و تاخیر در اعلام قیمت‌های جدید مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار را دلیل اصلی افت قیمت در بازار اعلام کرد و افزود:تا ۱۵ تیر به سبب عرضه مرغ مربوط به جوجه ریزی اردیبهشت پیش بینی می‌شود که قیمت در همین حد باقی بماند،اما از نیمه دوم تیر به سبب کاهش جوجه ریزی خرداد، قیمت به سمت هزینه تمام شده تولید سوق پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است،اظهار کرد: اگرچه بازار کنجاله سویا تا حدودی به ثبات رسیده،اما بازار ذرت به سبب تاخیر در بارگیری و حمل و نقل با مشکلاتی روبروست.

عظیم حجت ، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت:این در حالی است که هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود.
برای مشاهده اخبار “ کاهش زیاد قیمت دام زنده ” لطفا کلیک کنید .
همچنین شما میتوانید اخبار مزرعه سبر را در اینستاگرام دنبال کنید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 8 =