از مرغ صادراتی تا مرغ سبز

صادرات مرغ

محمد اصغر زاده : ۴۸۸ تن مرغ منجمد طی هشت ماهه سال جاری به افغانستان صادر شده است ، صادرات مرغ در مدت مشابه سال گذشته به این کشور هدف صفر بوده است.
ایشان بیان کرد: صادرات مرغ به افغانستان بیش از ۷۳۲ هزار دلار برای خراسان جنوبی ارز آوری داشته است.
اصغر زاده با بیان اینکه همچنین طی این مدت دو میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ قطعه به دیگر استان ها صادر شده است، افزود : عمده این صادرات به استان سیستان و بلوچستان رفته است
وی با اشاره به صادرات گوشت مرغ در سال جاری اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۸۸۶ تن گوشت مرغ به مشهد، سیستان و بلوچستان و تهران صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی : در مدت مشابه سال گذشته ۸ هزار و ۷۴۴ تن صادرات گوشت مرغ داشته ایم.
همچنین در سال جاری سه میلیون و ۱۵۹ هزار قطعه جوجه یک روزه به استان های همجوار صادر شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

مرغ سبز یا ارگانیک

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان : هرگاه صحبت از مرغ ارگانیک می کنیم یعنی مرغی که کلیه مسیر رشد آن ارگانیک باشد و با قاطعیت اعلام می کنیم اصلاً مرغ ارگانیک در کشور وجود ندارد.
میثم استکی عصر روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار در فرماندری این شهرستان، اعتماد نداشتن به تأمین نهادها و بازار را دلایلی بر کاهش جوجه ریزی واحدهای مرغداری عنوان و اظهار کرد: هر ساله با توجه به مشکلات دامداران و کشاورزان، هر اندازه که جلوتر می رویم آمار دام سبک در شهرستان اردستان کاهش می یابد و از طرفی یکی از عللی که مرغداران اردستان میل و رغبت ندارند هزینه های جاری مرغداری و افزایش قیمت جوجه است.
وی در خصوص مرغ ارگانیک که اصطلاحا به «مرغ سبز» معروف است، گفت: هرگاه صحبت از مرغ ارگانیک می کنیم یعنی مرغی که کلیه مسیر رشد آن ارگانیک باشد و با قاطعیت اعلام می کنیم اصلاً مرغ ارگانیک در کشور وجود ندارد.
رئیس شبکه دامپزشکی اردستان اضافه کرد: با توجه به این که جوجه ها برای رشد بیشتر آنتی بیوتیک و واکسن می خورند هیچ گونه مرغ بدون هورمونی هم در کشور وجود ندارد.؛ این گونه صحبت ها را بیشتر دلال ها برای دریافت پول بیشتر مطرح می کند.
استکی خاطرنشان کرد: مرغ بدون آنتی بیوتیک در کشور و حتی استان اصفهان تولید نمی شود و تولید این محصول شرایط و خصوصیات خود را دارد.
وی در پایان پیرامون مرغ هایی که با نام مرغ سبز در بازار به فروش می رود توضیح داد: این مرغ ها به دلیل این که در پاکت های سبز قرار می گیرد به مرغ سبز معروف می شوند؛ البته مرغ های معمولی که در بازار ارائه می شود کاملاً سالم هستند و هیچ گونه مشکلی برای مصرف این مرغ ها وجود ندارد.

 

برای مشاهده خبر ” صادرات جوجه ، لطمه بزرگ صنعت ” لطفا کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفده =