باردار نگه داشتن گاو در فصل تابستان ( قسمت دوم )

باردار نگه داشتن گاو در فصل تابستان ( قسمت دوم )

 

پژوهش هایی در مورد استرس گرمایی و نرخ باروری گاو در دانشگاه ایالتی اوکلاهاما انجام شده است. محققان این پژوهش ها دریافته اند زمانی که گاوها در آب و هوای نسبتا خنک زایمان می کنند اما بعد از آن در معرض آب و هوای معتدل و بسیار داغ قرار می گیرند، نرخ بارداری آن ها تا 50 درصد کاهش می یابد. به علاوه این پژوهشگران دریافته اند که جنین های گاوهای دارای استرس گرمایی کوچکتر بوده اند و بیشتر در معرض از دست دادن آبستنی در دوره های بعدی بارداری بوده اند.
حتما باید به یاد داشت که گاوها بالاترین دمایی که می توانند تحمل کنند 20 درجه پایین تر از انسان است. این بدان معناست که زماانی که ما انسان ها به علت گرما احساس ناخوشایند داریم، گاو به شدت تحت استرس قرار دارد. رطوبت نیز با افزایش شاخص گرما و محدود کردن توانایی گاو در مدیریت گرما بر مشکل می افزاید.

اضافه شدن عوامل استرس زای دیگر به استرس گرمایی این مشکلات را به وجود می آورد. برای مثال، مسمومیت با فسکو، توانایی گاو را در تحمل گرما کاهش می دهد زیرا جریان خون را زیر پوست کاهش پیدا می کند. اگر گاوها و تلیسه ها در معرض بیماری هایی قرار بگیرند که در برابر آن به خوبی واکسینه نشده اند، سیستم ایمنی آن ها می تواند از بین برود. استرس گرمایی موجب کاهش چرا و مصرف غذا می شود در حالی که خشکی هوا نیز میزان علوفه را کاهش می دهد. در سال های اخیر، خشکسالی و گرد و غبار حاصل آن – به همراه تغذیه نامناسب – نرخ مشکلات تنفسی را افزایش داده است و در نتیجه موجب از دست دادن آبستنی می شود. در موارد حادتر از دست رفتن علفزار، گاو ممکن است برگ و علف های هرز بخورد که این امر موجب از دست دادن آبستنی یا حتی مرگ خود گاو می شود.

برای مشاهده خبر ” باردار نگه داشتن گاو در فصل تابستان ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =