بازرسی قبل و بعد کشتار طیور صنعتی ( قسمت اول )

بازرسی قبل و بعد کشتار طیور صنعتی ( قسمت اول )

بازرسی قبل و بعد کشتار طیور صنعتی ( قسمت اول )

 

بازرسی پیش از کشتار پرندگان در محل کشتار گاه واجد برخی از مشکلات می باشد و بهتر است این امر در محل مرغداری انجام پذیرد. وضعیت عمومی مرغ ها شامل رنگ پریدگی، چرت زدن ، نشستن یا خوابیدن ، کشیدگی گردن ،وجود اسهال ، شفاف و یا کدر بودن پرها ، وضعیت تاج و ریش ، چشمها , پلکها , منقار , مفاصل , اختلال در حرکت ، فلجی , وضعیت تغذیه و هر نوع موارد غیر طبیعی در شرایط پرندگان داخل سالن پرورش و قبل از بار گیر ی باید بطور کامل مورد معاینه و بررسی قرار گیرد .
در زمان انتقال به کشتار گاه به دلیل اینکه پرندگان در جعبههای مخصوص حمل قرار دارند , از این رو فقط یک بازرسی سطحی از شرایط عمومی آنها انجام می شود . معاینه طیور در کشتار گاه باید زمانی که پرندگان به قلابها آویزان شدهاند و قبل از عملیات خونگیری انجام پذیرد.
ثبت معاینات پیش از کشتار اجباری بوده و باید شامل ساعت و تاریخ بازرسی، شماره ماشین ، گونه و تعداد کل پرندگان و همچنین نام مالک ,محل و آدرس مرغداری باشد .
اهداف اصلی از معاینات پیش از کشتار شامل تعیین وضعیت عمومی پرندگان و نیز اثبات وجود بیماری و یا شرایطی است که نیاز به انجام اقدامات ویژه از قبیل جداسازی پرندگان بیمار ، تاخیر در کشتار و تنظیم سرعت خط کشتار, دارند . در شرایط آب و هوایی خاص، پرندگان نیاز به ذبح فوری دارند . در تابستان تغییر یکنواخت هوا در ماشین حمل و یا محل انتظار میباید رعایت شود .

 

برای مشاهده خبر “ نکات ضروری برای داشتن گوساله بهتر ( قسمت دوم ) ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =