بلدرچین و آناتومی بدنی آن

بلدرچین و آناتومی بدنی آن

بلدرچین و آناتومی بدنی آن این پرنده را در خانواده قرقاولیان قرار دارد . این پرنده در قاره های آسیا ، اروپا ، افریقا و آمریکا یافت میشود .

در ایران نیز بلدرچین بومی نیز موجود می باشد ، شکل ظاهری این پرنده تپل و قدی کوتاه دارد ، این پرنده از حشرات ، دانه ها و جنبندگان کوچک تغذیه میکنند . این پرنده گان زندگی روی زمین و طبیعت اینها همانند مرغ مهاجر و پروازی نیستند و اناتومی بدنی آنها مناسب برای روی زمین می باشد . این پرندگان قادر به پرواز های بلند ( در ارتفاع و طول ) نیستند و همچنین در فورود امدن هم کنترل خوب و دقیقی ندارند ، البته این پرنده قادر به پرواز می باشد در مسافت های کوتاه و همچنین در ارتفاع کوتاه . این پرنده از نوع وحشی و طبیعی از سوسک ها و مورچه ها نیز تغذیه میکند ، این حشرات پر پروتئین انرژی لازم را به بلدرچین میدهند .

در نوع پرورشی از چند نوع کالا و دانه استفاده میکنند که کارخانه های دان سازی طیور محصول دان بلدرچین نیز دارند که همانند دان مرغ تقریبا می باشد . بلدرچین و آناتومی بدنی آن از لحاظ جثه ای دارای قدی 16 تا 19 سانتی متر ، وزن نر های بلدرچین 80 تا 125 گرم به صورت طبیعی وزن دارند و ماده ها کمی سنگین تر از نر ها با وزن 90 تا 135 گرم می باشند .

تفاوت نر و ماده بلدرچین در رنگ بدنی ، شناسایی از مدفوع و مقعد است ، پرنده نر در سینه خود روی سینه بدون خال های مشکی و یه دست  و صاف می باشد و ماده ها روی سینه خود خال های مشکی دارند و شناسایی از مدفوع یا مقعد این است که کف هایی نر دارد که زمان بلوغ پدیدار میشوند و در مدفوع ها و همچنین از مقعد پرنده میتوان متوجه شد که کدام پرنده نرو کدام ماده یم باشند .این پرنده در وحش 5 الی 20 تخم میگذارد و تا 3 هفته ( 18 روز ) روی تخم ها میخوابد و نر هیچ گونه مشارکت در خوابیدن و گرم نگه داشتن تخم ها نمیکند . وزن تخم های بلدرچین وحشی 14 تا 19 گرم میباشد و در پرورش بلدرچین از 12 گرم تا 25 گرم موجود می باشد که این نوع تخم بستگی به عوامل پرورشی دارد.

برای مشاهده مقاله ” خواص گوشت بلدرچین ” کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =