بی ثباتی بازار پروتئینی

بی ثباتی بازار پروتئینی

بی ثباتی بازار پروتئینی

 

درحالی‌که تا ۲‌ماه پیش قیمت مرغ به‌دلیل افت تقاضا به زیر قیمت مصوب رسیده بود و مرغداران با ضرر و زیان هنگفتی مواجه بودند، امروز با افزایش قیمت این کالا دولت ناچار شده از محل ذخایر مرغ، بازار این محصول را تنظیم کند.
این روزها قیمت مرغ دوباره در بازار افزایش یافته و هر کیلوگرم از این محصول حدود ۱۹ هزار تومان در تهران به فروش می‌رسد، درحالی‌که قیمت مصوب آن ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. گفته می‌شود مرغ در برخی از فروشگاه‌ها حتی به قیمت‌های بالاتر از 20هزار تومان نیز به فروش می‌رسد. هفته گذشته از سوی دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اعلام شد که با هدف تنظیم بازار مرغ، ۵ هزار تن مرغ از محل ذخایر در حال توزیع است. سعید صارمی، معاون این دفتر با اعلام این مطلب افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار ۱۵ هزار تن مرغ با قیمت تنظیم بازاری مجوز توزیع داشت که از این میزان ۱۰ هزار تن مرغ توزیع شده است و 5هزار تن نیز همچنان در راه بازار است.

افزایش 19% تولید گوشت قرمز

بر اساس نتایج آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیرماه امسال که توسط مرکز آمار منتشر شد، سهم گوشت گاو و گوساله از تولید گوشت قرمز بیش از سایر انواع دام بوده است.
براساس این گزارش در ماه گذشته ۲۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت گاو و گوساله، ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن گوشت گوسفند و بره و ۷۰۹ تن گوشت از انواع دام‌های دیگر تولید شده است.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده افزایش ٤٤ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است. همچنین مقدار تولید گوشت در تیر ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ۴٦ درصد، برای بز و بزغاله ٣٥ درصد، برای گاو و گوساله ٤٥ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٩٥ درصد افزایش داشته و برای شتر و بچه‌شتر ٢٤ درصد کاسته شده است.
نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ١٣٩٩ نسبت به خرداد ۱۳۹۹ در حدود ١٩ درصد افزایش داشته است.
برای مشاهده مقاله “قیمت شیر در حال بررسی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پنج =