تخم مرغ کیلویی 1800 تومان ارزان تر از قبل

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، از کاهش ۱۸۰۰ تومانی قیمت تخم‌مرغ خبر داد و گفت: زمان آن رسیده که واردات متوقف شود. وی، میانگین قیمت هر کیلوگرم از این محصول را درب مرغداری ۷۲۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: افزایش تولید و وارداتی که دولت انجام داده، دلیل این مساله است
ناصر نبی‌پور از کاهش قیمت تخم مرغ خبر داد و گفت: قیمت این کالا نسبت به ماه گذشته، حدود ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان کاهش یافته است.
وی، میانگین قیمت هر کیلوگرم از این محصول را درب مرغداری ۷۲۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: افزایش تولید و وارداتی که دولت انجام داده، دلیل این مساله است.
نبی‌پور، با اشاره به اینکه واردات باید متوقف شود، افزود: اصلا نیازی به واردات این محصول نبود.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اختلالات موجود در حمل نهاده‌ها تا حدودی رفع شده؛ اما نوسانات قیمت‌ها همچنان شدید است.
وی درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز افزود: فعلا گزارشی از بیماری نداریم، در استان اصفهان چند واحد آلوده بود که دو الی سه هفته است که آنجا نیز موردی گزارش نشده است.

و همچنین معرفی 10 تولید کننده برتر تخم مرغ در آسیا

کمپانی CP Group تایلند با 22 میلیون مرغ در رأس این دسته بندی ها قرار گرفت.
آخرین نظرسنجی Poultry International 2018 در رابطه با برترین تولیدکنندگان مرغداری در جهان حاکیست که دو تا از بزرگترین تولیدکنندگان تخم مرغ در آسیا یعنی Charoen Pokphand (CP) Group و ISE Inc. برترین تولیدکنندگان صنعت در این قاره محسوب شدند.
این دو تولیدکنندۀ برتر در مجموع 42 میلیون مرغ دارند؛ در حالیکه 8 کمپانی دیگر از این لیست، رویهمرفته 40.6 میلیون مرغ دارند.
دو کمپانی از 10 کمپانی برتر آسیا در تایلند ، دو کارخانه در چین، و دو کارخانه در مالزی واقع هستند. سایر کشورهای آسیایی که در این لیست آمده اند شامل ژاپن ، بنگلادش ، هند و پاکستان است.در اینجا باهم نگاهی به 10 تولیدکنندۀ برتر تخم مرغ در آسیا می اندازیم :

1.CP Group
کمپانی CP Group واقع در تایلند که سهامدار عمدۀ کمپانی Charoen Pokphand Foods می باشد، شبکۀ وسیع تولیدکنندۀ مواد غذایی کشاورزی است که عمدتاً در آسیا و اروپا فعالیت دارد. گلۀ مرغ تخمگذار آن از 22 میلیون مرغ تشکیل شده است.

2.ISE Inc.  
کمپانی ISE Inc. ژاپن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تخم مرغ مصرفی جهان است که در ژاپن، چین، و امریکا سرمایه گذاری کرده است. ISE Inc. دو کارخانۀ فراوری و دو تأسیسات تولید تخم مرغ مایع دیگر نیز در ژاپن دارد. این کمپانی 20 میلیون مرغ دارد.

3. Kazi Farms Group
Kazi Farms Group بزرگترین تولید کنندۀ مرغداری در بنگلادش است. این کمپانی 3 فارم مرغ تخمگذار تجاری با ظرفیت تولید 10 میلیون تخم مرغ در روز تأسیس کرد. گلۀ مرغ تخمگذار آن متشکل از 12.7 میلیون پرنده است.

4. Beijing DQY Agriculture Technology
کمپانی Beijing DQY Agriculture Technology DQY در هر دو زمینۀ تولید و فراوری تخم مرغ فعالیت دارد. این شرکت که ادغامی عمودی دارد یکی از بزرگترین فارم های تخمگذار آسیاست و 7 میلیون مرغ دارد.

5. Sakku Group
کمپانی Sakku Group با تولید سالانۀ 1.2 میلیارد تخم مرغ، بزرگترین تولیدکنندۀ تخم مرغ مصرفی در هند است. این کمپانی 6 میلیون مرغ دارد.

6. Shendan Healthy Food
تخصص کمپانی Shendan Healthy Food در تولید و فراوری تخم مرغ و اردک و غاز است. محصولات این کمپانی معمولاً به ژاپن، کره، امریکا، استرالیا و چند کشور دیگر صادر می شود.این شرکت 6 تأسیسات تولیدی و فراوری برای محصولات تخم مرغ دارد و 5 میلیون مرغ در گلۀ طیور خود دارد.

7.Leong Hup Holdings Bhd.
کمپانی Leong Hup Holdings Bhd. واقع در مالزی دارای 3 میلیون مرغ است.

8.Lay Hong Bhd
کمپانی Lay Hong Bhd. که در مالزی واقع است مشتمل بر 6 فارم مرغ تخمگذار و یک کارخانۀ فراوری تخم مرغ است. گلۀ طیور آن شامل 2.8 میلیون مرغ است.

9.Sadiq Brothers
کمپانی Sadiq Brothers واقع در پاکستان 2.1 میلیون مرغ دارد. همچنین تولیدات مرغ گوشتی این کمپانی 1,500 متریک تن گوشت مرغ در ماه تولید می کند.

10.Kasemchai Farm Group
کمپانی Kasemchai Farm Group با 5 شعبه واقع در تایلند 2 میلیون مرغ تخمگذار دارد.

برای مشاهده خبر ” از مرغ صادراتی تا مرغ سبز ” لطفا کلیک نمایید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 3 =