تولیدکنندگان و خرید تضمینی

تولیدکنندگان و خرید تضمینی

تولیدکنندگان و خرید تضمینی

 

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه خواستار خرید تضمینی تخم‌مرغ از تولیدکنندگان شد.
ایرج صفایی با اشاره به افت قیمت تخم مرغ در برخی از مقاطع زمانی به ویژه در فصل گرم سال، اظهار کرد: قیمت مصوب تنظیم بازار برای تخم مرغ حدود کیلویی ۱۴ هزار تومان است، در حالیکه هم اکنون تخم مرغ در بازار با قیمت کیلویی ۹ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع دلسردی تولیدکنندگان تخم مرغ در فصل گرم سال را در پی دارد.
صفایی گفت: در صورت انجام خرید تضمینی تخم‌مرغ از تولیدکنندگان می‌توان نسبت به ایجاد انگیزه در آنان برای تولید تخم مرغ و جلوگیری از نوسان قیمت آن در ایام مختلف سال امیدوار بود.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه سپس اشاره ای هم به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داشت و گفت: ایشان امسال را مزین به سال ” تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” کرده اند، لذا در چنین شرایطی به نظر می رسد تصمیم گیری برای خرید تضمینی تخم مرغ خواهد توانست برای حمایت از بخش تولید اثرگذار واقع شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 7500 تن تخم مرغ در استان کرمانشاه تولید شد، افزود: امسال در تلاشیم تا با تامین نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان این میزان را تا حدود 9000 تن بالا ببریم.
گرچه نیاز سالانه استان کرمانشاه به تخم مرغ حدود 18 هزار تن است، اما به دلیل  پایین آمدن قیمت تخم مرغ در برخی مقاطع سال، تولیدکنندگان اقبالی به توسعه واحدهای پرورش مرغ تخم گذار و یا افزایش ظرفیت تولید ندارند، لذا اتخاذ سیاست خرید تضمینی تخم مرغ می تواند به افزایش تولیدات تخم مرغ در استان منجر شود.
برای مشاهده خبر ” تامین ذخایر استراتژیک با مرغ وارداتی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 3 =