تولید مازاد مرغ

تولید مازاد مرغ

تولید مازاد مرغ

 

مدیرعامل اتحادیه مرغداران با بیان اینکه نه تنها هیچ کمبودی در تامین مرغ نداریم بلکه با مازاد آن نیز مواجه هستیم، گفت: فروش مرغ با قیمتهای بالا ناشی از سودجویی و عدم نظارت بر فرآیند کشتار تا توزیع است.
حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ گرم در بازار گفت: دولت قیمت مصوب مرغ گرم را کیلویی ۵۹هزار و ۸۰۰تومان اعلام کرده است که با این عدد قیمت مرغ زنده حدود ۴۱ تا ۴۲هزار تومان می‌شود، اما در حال حاضر قیمت مرغ زنده در کشور به طور متوسط کیلویی ۳۷ تا ۳۸هزار تومان است که یعنی قیمت مرغ ‌گرم نباید بیش از ۵۵هزار تومان باشد.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید مرغ برای مرغداران از قیمت اعلام شده حدود ٨٠٠٠ تومان بالاتر است تصریح کرد: قیمت مرغ زنده  نیازمند اصلاح فوری است؛ درغیر این صورت تولیدکنندگان ضرر می کنند و تولید و تامین مرغ مورد  نیاز کشور با چالش مواجه خواهد شد. همچنین ممکن است بسیاری از  گله های مولد حذف شوند که جبران آن در کوتاه مدت میسر نیست.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت مرغ، این کالای پروتئینی را از سفره مردم حذف نخواهد کرد؟ گفت: باید قبول کنیم که جراحی اقتصادی  بزرگی در کشور رخ داده است. ‌از طرفی دولت هم بایستی از  تولیدکننده و مردم  حمایت بیشتری کند.
البته وی به چگونگی این حمایت اشاره‌ای نکرد.
براساس مشاهدات میدانی از مغازه های سطح شهر تهران، قیمت هرکیلو مرغ گرم به بیش از ۵۸ هزارتومان رسیده و این در حالیست که در ابتدای تیرماه قیمت آن حدود ۵۵ هزارتومان بود.
برای مشاهده خبر ” حذف گله بدلیل هزینه های بالا ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =