جیره غذایی بلدرچین

جیره بلدرچین

خیلی ها تصور میکنند که اگر جیره پرورشی خودشان را تهیه و آماده سازی کنند موفق تر خواهند بود .

برای تامین مواد مورد نیاز پرنده ( بلدرچین ) باید چند نکته را حتما در نظر داست .

استفاده از مواد خوب و درجه یک : زیرا استفاده از مواد بی کیفیت به همان اندازه که از قیمت اصلی فاصله دارد ، محصول نهایی شما نیز به همان اندازه از کیفیت اصلی فاصله خواهد داشت پس سعی کنیم از مواد درجه یک استفاده نمایی م.

در جیره از مواد نظیر :

1 – ذرت 2 – سویا 3 – نمک 4 – سبوس 5 – مکمل معدنی 6 – مکمل ویتامین 7 – لیزین 8 – میتونین 9 – صدف 10 – روغن و . . . استفاده میشود .

ترکیب این مواد با نسبت ، % و تناسب مناسبی ترکیب و مخلوط و آسیاب میگردد . توجه داشته باشید کم و زیاد کردن یکی از این نهاده ها ممکن است بدن پرند هرا تخریب و به تلفات گله منجر شود .

در تعداد پایین صرف نداره که شما وقت و فکر خود رو در تهیه جیره صرف کنید ، تقریبا تعداد 15.000 تا به بالا صرف داره که شما دان خود را خودتان تهیه کنید .

قیمت دان برای پرواری حدود قیمت 34.000.000 ت پول دان میشه که شما خودتون نهاده ها رو جدا و جیره رو خودتان بنویسید و تولید کنید کمتر از این قیمت تمام میشود برای شما .

در تهیه دان % نیز نقش موثری دارد که حتما باید با جیره نویس صحبت کرد و فاکتور هایی از قبیل منطقه جغرافیایی ، وزن پرنده را در نظر گرفت و بعد جیره مخصوص نوشته شود .

البته باید این نکته رو در نظر داشت که جیره بلدرچین پرواری و تخم گذار فرق میکند و همچنین در پرواری 3 نوع جیره وجود دارد .

سوپر استارتر ، استارتر ، میان دان ، پایان دان و دان تخم گذار .

نکته ای که این دان و جیره هارو از هم تفکیک میکنه ، % مخلوط نهاده ها با هم هست .

برای مشاهده مقاله ” ویروس سندرم سر در طیور ” لطفا کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =