خطر مرگ مرغ ها در پس کرونا

خطر مرگ مرغ ها در پس کرونا

با محدودیت‌های وضع شده برای کنترل ویروس کرونا، دسترسی هزاران مرغداری چین به زنجیره تأمین غذا قطع شده و امکان مرگ میلیون‌ها مرغ در روزهای آینده وجود دارد.
 تعطیلی بخش‌های مهمی از استان‌های چین به زنجیره‌های عرضه غذا آسیب زده است و محدودیت‌های حمل‌ونقل باعث شده است غذاهای دامی حیاتی‌ای مانند دانه سویا به موقع به دست مرغداران نرسد.
با گسترش شیوع ویروس کرونا مقامات چینی بزرگراه‌ها و جاده‌ها را بسته‌اند و حتی خدمات اتوبوس‌های مسیرهای بلند را تعطیل کرده‌اند.
دارین فریدریچ، تحلیل‌گر ارشد کالای آسیایی در اینتل اف‌سی‌استون، می‌گوید: این مشکلی بزرگ در بخش پرورش دام و طیور ایجاد می‌کند. حتی اگر تولیدی‌های محلی دوباره به کار برگردند، به علت مشکلات و محدودیت‌های لجستیکی زمان تحویل کالاهای آنها بسیار طولانی‌تر خواهد شد.
چن‌جون پن، تحلیل‌گر ارشد رابوبانک، می‌گوید: من معتقدم مسأله حمل‌ونقل در بسیاری از مناطق چین به تولید طیور آسیب می‌رساند. انتظار می‌رود نه تنها تولید در سه ماهه اول، بلکه تولید سه ماهه دوم هم تحت این تأثیر منفی قرار بگیرد.
و همچنین سالانه ۵۷۰ هزارتن محصولات دامی در آذربایجان غربی تولید می شود .
آذربایجان غربی پروژه پرورش گاو شیری اشنویه نیز از دیگر پروژه های افتتاحی بود که با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در روستای اغبلاق این شهرستان بااشتغالزایی برای ۵ نفر با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید.
 جلیلی رئیس جهاد کشاورزی استان در آئین افتتاح این پروژه با اشاره به میزان تولیدات دامی استان ، خاطر نشان کرد: ۵۷۰ هزار تن سالانه میزان تولیدات دامی استان است که شامل ۳۸۰ هزار تن شیر ، ۹۰ هزار تن گوشت سفید مرغی ، ۴۷ هزار تن گوشت قرمز، ۲۲ هزارتن عسل و ۱۲ هزار تن تخم مرغ است  که در تمامی محصولات خودکفا هستیم و در تولید عسل نیز رتبه اول کشوری را داریم.
وی اضافه کرد:  فقط در مورد محصول تخم مرغ جهت تامین نیاز استان وارد کننده هستیم که برای رسیدن به خودکفایی طبق هماهنگی های انجام شده، واحدهای تخم گذار طی دو سال اینده احداث خواهد شد تا در این زمینه نیز به خودکفایی برسیم.
جلیلی تاکید کرد: اقتصاد آذربایجان‌غربی بر محور کشاورزی استوار است و توسعه و تجهیز زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری استان یک امر ضروری برای رونق این حوزه و ایجاد اشتغال پایدار به شمار می‌رود.
 همچنین افتتاح از سردخانه ۵۰۰۰ تنی در این شهرستان نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵۰‌میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر از دیگر پروژه های افتتاحی این سازمان بود.
برای مشاهده اخبار ” سودجویان در پس قیمت بالای گوشت ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 13 =