دامداری سنتی خوزستان

دامداری سنتی خوزستان

دامداری سنتی خوزستان

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به سنتی بودن ۸۰ درصد دامداری‌های استان گفت: برنامه پیشگیری از پنج بیماری از امروز در خوزستان آغاز شده است.
سید رحمت الله پریچهر ظهر امروز سه شنبه در مانور ملی محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم و سخت گذر و عشایر پذیر خوزستان بیان کرد: خوزستان با دارا بودن ۶ میلیون واحد دامی یکی از استان‌های مهم در زمینه تولید محصولات دامی است.
ایشان با اشاره به اینکه بخش مهمی از محصولات دامی در حوزه دام‌های سبک در خوزستان تولید می‌شود، افزود: حدود ۸۰ درصد دامداری‌های استان سنتی هستند؛ بنابراین با توجه به اینکه عشایر به پرورش دام مشغول هستند، برنامه پیشگیری از ۵ بیماری از امروز در خوزستان آغاز شد تا در وهله اول پیشگیری و سپس به درمان بیماری‌ها پرداخته شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: تلاش شده که میزان تولیدات دامی در خوزستان به نحوی مدیریت شود تا در دو سال آینده همه نیازهای پروتئینی و لبنیات در استان تولید شود.
پریچهر گفت: دامپزشکانی که در مناطق مختلف خوزستان در این راستا حرکت می‌کنند با این رزمایش ملی مانند همیشه به دام پروران کمک می‌کنند تا سلامت و بهداشت دام که تضمینی بر کمیت و کیفیت محصولات تولیدی است، فراهم شود.
برای مشاهده خبر ” آمار جوجه ریزی آبان ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =