دام روی دست دامدار

دام روی دست دامدار

دام روی دست دامدار

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل فضاسازی دلالان و افزایش تقاضای کاذب در بازار است و در بخش تولید دام هیچ گونه کاهش تولیدی نداریم و طی ماه‌‌های گذشته به دلیل مازاد تولید، دام روی دست دامدار مانده است.
رشد قیمت گوشت قرمز غیر منطقی و به دلیل حضور دلالان و واسطه‌ها در بازار ایجاد شده است.
میزان دام‌هایی که روزانه به بازار عرضه می‌شود بیش از نیاز داخلی است و تعداد زیادی از دام‌ها عرضه شده در مراکز فروش به دلیل نبود تقاضا و افزایش عرضه مجدد به دامداری‌ها باز می‌گردد.
در حال حاضر قیمت هر کیلو دام سبک کشتاری برای عرضه حدود 61 هزار تومان و قیمت هر کیلو گوساله کشتاری 400 کیلویی نیز امروز کاهش قیمت داشت و به نرخ  55 هزار تومان عرضه شده است. علی رغم تولید و عرضه انبوه دام، قیمت‌ گوشت قرمز افزایش کاذب داشته است  و این موضوع هیچ ارتباطی به صادرات دام ندارد.
افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل فضاسازی دلالان و افزایش تقاضای کاذب در بازار است و در بخش تولید دام هیچ گونه کاهش تولیدی ایجاد نشده است.
طی ماه‌های گذشته به دلیل مازاد تولید، دام روی دست دامدار مانده بود و به دلیل افزایش هزینه های نگهداری و نهاده‌های دامی، ادامه تولید دام با چالش‌های جدی روبرو شده است.
هزینه تولید یک کیلوگرم گوشت برای دامدار در بخش دام سبک بیش از 65 هزار تومان تمام می شود در حالی که قیمت خرید دام از دامدار پایین تراز نرخ تمام شده است و در این شرایط این سوال مطرح است که چرا مردم باید گوشت بسیار گران تر از قیمت واقعی بخرند. طی ماه‌های گذشته به دلیل فروش دام به زیرقیمت تمام شده و افزایش هزینه نگهداری، بسیاری از دامداران به ناچار دام های مولد خود را کشتار کردند.
برای مشاهده خبر ” نهاده نقد محصول نسیه ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سیزده =