ریز مغذی ها شامل ارز نمیشوند

ریز مغذی ها شامل ارز نمیشوند

 

با اینکه مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، حذف ارز دولتی برای واردات خوراک دام را منتفی دانست اما مجید موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، از حذف ارز 4200 تومانی ریزمغذی‌های خوراک دام در چند روز آینده خبر داد.
با وجود اینکه 3 میلیون تن انواع خوراک مانند کنجاله سویا، جو و ذرت در گمرک است اما چند ماه است ارزی برای ترخیص آن به واردکنندگان پرداخت نشده است و کالا در انبارها دپو شده است.البته از یکی دوهفته اخیر مجوزی داده شد برای ترخیص نهاده‌ها که بیشتر شامل ذرت است در حالی که مشکل حاد ما در حال حاضر کمبود کنجاله سویا است. با وجود اینکه در بودجه تخصیص ارزبرای واردت نهاده‌ها آمده اما استراتژی مشخصی برای تخصیص ارز به کالاهای اساسی نداریم. مثلاً مشکلات بین دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی یکی از علت‌های تأخیر در تخصیص ارز دولتی برای واردات نهاده است.

ریز مغذی ها شامل ارز نمیشوند

به گفته رئیس انجمن صنایع خوراک دام به‌خاطر کمبود خوراک، هزینه تمام شده تولید بالا رفته اما از طرف دیگر به‌خاطر شیوع کرونا خریدار نیست و تولید‌کنندگان دو برابر متضرر شده‌اند.
دولت توضیحی نمی‌دهد چرا ارز تخصیصی به وارد‌کنندگان پرداخت نمی‌شود. اگر دولت در این خصوص توضیح می‌داد شاید می‌توانستیم مشکل را حل و فصل و مدیریت کنیم. بلاتکلیفی فعالان اقتصادی باعث کاهش انگیزه فعالیت در زمینه واردات یا تولید نهاده‌ها است که نتیجه آن چالش جدی کاهش تولید محصولات پروتئینی است. بلاتکلیفی در تأمین ارز صنعت دامپروری را تهدید می‌کند. به همین دلیل ما به دولت پیشنهاد دادیم ارز دولتی برای واردات نهاده‌ها حذف شود. اما دولت نگران تورم تولیدات است. ما هم پیشنهاد دادیم برخی ریزمغذی‌های خوراک دام از دریافت ارز دولتی حذف شود. پیش‌بینی می‌کنیم در چند روز آینده ارز ریزمغذی‌های خوراک دام قطع شود.

برای مشاهده مقاله ” خرید تضمینی جوجه بوقلمون بیوتی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =