صادرات گوشت مرغ از استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد : صادرات مرغ

صادرات گوشت مرغ منجمد از استان مرکزی به خارج از کشور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 130 درصد افزایش یافت.
دکتر محسن شانقی بیان کرد : در این مدت 220 هزار و 407 کیلوگرم گوشت مرغ منجمد از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده در حالی که میزان صادرات این ماده خوراکی در مدت مشابه پارسال 93 هزار و 682 کیلوگرم بوده است.
ایشان ادامه دادند د: امسال صادرات مرغ منجمد از استان مرکزی با صدور چهار گواهی بهداشتی توسط اداره کل دامپزشکی استان به کشور های افغانستان، عراق و عمان صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: 775 هزار و 53 قطعه آبزیان زینتی نیز امسال به کشور های عراق و افغانستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 13 درصد افزایش دارد.
شانقی گفت: 468 هزار کیلوگرم نیز پا و پنجه مرغ در نیمه نخست امسال با صدور 9 عدد گواهی بهداشتی توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور ویتنام صادر شد که صادرات مرغ در قیاس سال قبل 100 در صد افزایش یافته است.
وی افزود: 293 هزار کیلوگرم خوراک دام نیز در 6 ماه امسال با صدور هفت گواهی بهداشتی به کشور عراق صادر شدکه صادرات این محصول نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد : یکهزار و 651 تن خوراک و مکمل طیور از ابتدای سال جاری تا کنون با صدور 19 گواهی بهداشتی توسط این اداره کل به کشور افغانستان صادر شد.
شانقی گفت: 2 میلیون و 746 هزار و 486 راس دام برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری های مشترک و دامی در استان مرکزی علیه بیماری های مختلف از جمله تب برفکی، برسلوز، شاربون و طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه شدند.
وی ادامه داد: 14 هزار و 661 مورد تست سل امسال در بین جمعیت دام سنگین استان مرکزی در این مدت انجام شد که در انجام این تست ها هفت مورد مثبت تشخیص و کشتار شد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: هشت هزار 553 راس گاو و 557 راس گوسفند نیز امسال تست برسلوز شدند و 11 راس دام سنگین و 24 راس دام سبک مثبت تشخیص داده شد.
شانقی افزود : تست مشمشه نیز امسال بر روی 475 راس اسب انجام شد و مورد مثبتی در استان مشاهده نشد.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین ، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
برای مشاهده خبر ” شیر خشک وارداتی ” لطفا کلیک نمایید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هجده =