صادرات 50 قلم از تولیدات دامی و طیور خراسان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

افزودند : صادرات 50 قلم از تولیدات دامی و طیور خراسان که کیفیت بالای آنها موجب شده مشتریان خارجی تمایل فزاینده ای به استفاده از تولیدات خراسان در این بخش داشته باشند.
سید جعفر حاجی مجتهد (تجهیزات نوین، نیروی کار ماهر و به روز رسانی دانش) را از عوامل مهم در تولید باکیفیت ذکر و بیان کرد: بر این اساس برگزاری نمایشگاه در دستور کار چند ساله قرار گرفته و چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته با حضور حداقل 120 شرکت بیستم تیر ماه جاری در مشهد برگزار می شود.
وی افزود: خراسان رضوی از ظرفیتهای زیادی در حوزه دام و طیور برخوردار بوده و پایه و اساس این صنعت از سالها پیش در این استان گذاشته شده بطوری که صنعت مرغ تخم گذار افزون بر 60 سال در خراسان قدمت دارد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: حجم بسیاری از تولیدات در این استان مانند شیر، تخم مرغ و مرغ از سرانه تولید کشور بالاتر است و در زمینه تولید گوشت قرمز هم سالهاست خراسان رضوی رتبه نخست را دارد.
وی گفت: در گذشته بیشتر تولیدات خراسان رضوی را محصولات روستایی تشکیل می داد اما هم اینک با صدور پروانه های صنعتی بیشترین میزان محصولات استان در واحدهای صنعتی و با کیفیت بالا تولید می شود و صادرات 50 قلم از تولیدات دامی و طیور خراسان می باشد .
حاجی مجتهد در خصوص چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد هم اظهار داشت: هیاتهایی از کشورهای مختلف همچون جمهوری آذربایجان و افغانستان در این نمایشگاه جهت بازدید حضور خواهند داشت و از کل کشور نیز مدیران و اعضای اتحادیه های مرکزی، استانی و سازمانهای جهاد کشاورزی حضور می یابند.
حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی هشت میلیون تن است. سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت 83 نوع محصول می رود. بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

 

برای مشاهده خبر ” هیچ نمونه ای از آنفولانزا مرغی در قم نیست ” کلیک نمایید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + بیست =