ضرورت حمایت دولت از مرغداران

ضرورت حمایت دولت از مرغداران

 

اصفهان نمایندۀ مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اردستان قطب تولید مرغ گوشتی در استان اصفهان است، گفت: بخش دولتی باید در بخش پشتیبانی تولیدکنندگان مرغ بیشتر ورود کرده و از این افراد حمایت کند.
سیدصادق طباطبایی نژاد، اظهار کرد: در دو ماه گذشته بسیاری از مشاغل مانند مرغداری‌ها که ثمرۀ آن‌ها نهایتا دو ماه است، به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفتند و صنعت مرغداری دچار صدمات جبران‌ناپذیری شد.
وی با بیان اینکه معمولا پرورش دهندگان گوشت مرغ، فعالیت تولیدی خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که در ایامی که تقاضا بالا باشد بتوانند محصولات خود را بفروشند، افزود: به همین منظور چند هفته مانده به عید، محصولات گوشتی بسیاری از مرغداران آماده عرضه به بازار بود، اما متأسفانه شیوع ویروس کرونا، همراه با تعطیلی رستوران‌ها، تالارهای عروسی، کاهش محسوس سفرهای تفریحی و… همگی دست به دست هم دادند تا شاهد کاهش چشمگیر تقاضا در بازار مرغ باشیم.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان اردستان قطب تولید مرغ گوشتی در استان اصفهان است، افزود: بازار تولیدکنندگان مرغ در شهرستان اردستان زیان قابل توجهی دیده و وزارت کشاورزی هم نتوانسته در سطح کشور آن‌گونه که باید از آن حمایت کند.
طباطبایی نژاد با بیان اینکه در سطح استان پیگیر زیان تولیدکنندگان مرغ در شهرستان بودیم، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های دولت برای جذب این حجم مرغ تولید شده و پشتیبانی نامناسب باعث کاهش قیمت مرغ در بازار شد و بسیاری از تولیدکنندگان زیان بالایی متقبل شدند.
وی گفت: بخش دولتی باید در بخش پشتیبانی تولید کنندگان مرغ بیشتر ورود کرده و از این افراد حمایت کند. البته باید قبول کرد این وضعیت بین‌المللی بوده و این شغل نیز مانند بسیاری از دیگر مشاغل تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

 

برای مشاهده مقاله ” خرید تضمینی جوجه بوقلمون بیوتی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =