عدم توان پرداخت بیمه تکمیلی مرغداران

عدم توان پرداخت بیمه تکمیلی مرغداران

عدم توان پرداخت بیمه تکمیلی مرغداران

دبیر کانون مرغداران کشور، اظهار کرد که قیمت بالای حق بیمه تکمیلی مرغداری‌ها سبب شده تا مرغداران از تهیه این بیمه‌نامه خودداری کنند.
درحال حاضر صندوق بیمه کشاورزی دو گزینه بیمه عمومی و تکمیلی را در اختیار مرغداران قرار می دهد.
صندوق بیمه کشاورزی در گزینه بیمه عمومی مرغداری ها، خسارت های ناشی از سوانح طبیعی، حوادث قهری از قبیل سیل، طوفان، صاعقه، زلزله و آتش سوزی غیرعمدی و حذف کانون آلوده را تحت پوشش بیمه قرارمی دهد.
پس از صدور بیمه نامه عمومی در مبادی تولید، مرغدار می تواند تقاضای خودرا برای بیمه تکمیلی مطرح کند.
ضمن آنکه بیمه تکمیلی مرغداری ها تنها برای طیور نیمچه گوشتی و تخمگذار تجارتی است.
پرویز فروغی، با بیان اینکه  بیمه مرغداری‌ها، شامل بیمه‌عمومی و تکمیلی است، گفت: تمامی جوجه‌ها درمبادی تولید واحدهای پرورش مرغ مادر بیمه عمومی‌ اجباری می‌شوند که این بیمه موارد کمی را پوشش می دهد.
وی، پیرامون تعرفه های در نظر گرفته شده از سوی صندوق بیمه کشاورزی برای مرغداران گفت: در شرایط حاضر،مرغداری ها توانایی پرداخت حق بیمه تکمیلی را ندارند و به ندرت از این بیمه استفاده می کنند چراکه مبلغ حق بیمه تکمیلی بالاتر از حق بیمه اجباری است.
دبیر کانون مرغداران کشور، مدعی شد که بیمه کارآیی زیادی ندارد چراکه با حذف بسیاری از گزینه ها مبلغ خاصی به مرغدار تعلق نمی گیرد و به دلایل مختلف سعی می کنند خسارت کمتری را پرداخت کنند.
فروغی اذعان داشت که مدتی است از بیمه تکمیلی برای مرغداری استفاده نمی کند و افزود: درگذشته که از بیمه استفاده می کرده دلایل زیادی مطرح می شد تا در جبران خسارت درصد کمی  دست تولید کننده را بگیرد درحالیکه بیماری را نمی شود تفکیک کرد.
وی، گفت: نبود بیمه برای مرغداران خطرات زیادی دارد زیرا در صورت بروز حادثه نمی توانند جوابگوی خسارت ها شوند اما با شرایط موجود چاره ای ندارند.
فروغی، تصریح کرد که شیوع ویروس کرونا قدرت خرید مردم را کاهش داد اما در تولید مرغ تاثیرگذار نبود.
دبیر کانون مرغداران کشور، موضوع تهیه نهاده ها و قیمت بالای آن در بازار آزاد را ازمشکلات مرغداران عنوان کرد و افزود: در یک ماه اخیر نهاده ها را کم کم وارد بازارگاه کردند و این مساله دست واسطه ها و دلالان را کوتاه می کند و باعث شد که نهاده ها  تا حدود زیادی بیشتر شود.
برای مشاهده خبر ” افزایش تولید مازندران ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 8 =