نکات پرورش بلدرچین

روش های پرورش بلدرچین :

نکات پرورش بلدرچین ، پرنده ای مقاوم در برابر بیماری ها که چند سالی است در کشور ما برای پرورش و مصرف از این پرنده استفاده می شود . پرورش این پرنده بر اساس چند نکته خوب می باشد که یکی از آن نکات پرورش بلدرچین ، بازگشت زود سرمایه است . این پرنده طول عمر مفید و طبیعی 10 الی 15 سال می باشد و عمر اقتصادی آن تا 1 سال و نیم بیشتر نمی باشد .

پرورش بلدرچین به دو روش بستر و قفس می باشد که خود همین نوع پرورش سیستم تخم گذارو گوشتی را فراهم میاورد .

از پیش کشور هایی از قبلی ژاپن ، هند ، تایلند ، پاکستان و . . . شروع به پرورش و نگهداری و همچنینی مصرف این پرنده کرده اند . این پرنده با توجه به خواص بالا در تخم و گوشت در سبد کالا و وعده غذایی خانواده ها جایی برای خود باز کرده است.

برای سیستم پرورش پرواری یا گوشتی در بستر ملزم است از بلدرچین یک روزه آغاز کرده و تا بلوغ و زمان کشتار نگهداری شود .

برای سیستم تخم گذار که خود به دو دسته تولید تخم نطفه دار و تخم خوراکی تقسیم میشود ، ملزوماتی بیشتر از پرواری و گران قیمت تر از آن می باشد .

برای سیستم تخم گذار نیاز به ماده یا نیمچه خواهیم داشت ( نیمچه به مولد تخم گذار بلدرچین نیمچه گویند ) این ماده و نیمچه را می توان از 3 بخش تامین نمود : 1 – ماده آماده 45 روزه ، 2 – پرنده 20 روزه 3 – جوجه یک روزه

این سیستم به نحوی است که اگر هزینه بالا برود ریسک تلفات پایین میاد و اگر هزینه پایین بیاید ریسک تلفات بالا میرود ، این دو سر پیکان ریسک و تلفات رابطه ای عکس دارند .

راحت ترین سیستم تخم گذار هم نیمچه آمادس ولی از طرفی خب قیمت بالاتری نیز دارد و این سیستم بسته به شخص و بودجه برای پرورش شخص دارد.

برای مشاهده مقاله ” خواص تخم بلدرچین ” کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 16 =